KLM werkt samen met The Boston Consulting Group (BCG) om – naar eigen zeggen – de wereldwijde luchtvaartactiviteiten te verbeteren door het aanjagen van groei, het versnellen van innovatie en het stroomlijnen van allerlei activiteiten die komen kijken bij het uitvoeren van vluchten. Doel: voldoen aan de stijgende vraag van klanten.

KLM zegt het eerste luchtvaartbedrijf te zijn dat de handen ineenslaat met een gerenommeerd adviesbureau om een gezamenlijk ontwikkeld systeem te ontwikkelen op basis van kunstmatige intelligentie met geïntegreerde en bewezen maatwerk oplossingen.

Anderhalf jaar hebben KLM en BCG de krachten gebundeld, omdat beide partijen ervan zijn overtuigd dat de operatie rondom het uitvoeren van vluchten ‘als een kostenplaats met een zuiver uitvoerende rol inmiddels tot het verleden behoort’. In de steeds complexer en drukker wordende luchtvaart biedt volgens beide een solide operatie steeds meer een concurrentievoordeel. KLM wil daarin voorop te blijven lopen.

Teams

In dit KLM-BCG partnership zijn teams ingezet met medewerkers van KLM Operations Decision Support en eerstelijnsmedewerkers uit de operatie, samen met de luchtvaart consultants van BCG en leden van BCG Gamma (een onderdeel gespecialiseerd in Artificial Intelligence & Advanced Analytics met ruim 450 data scientists, data ingenieurs en software ontwikkelaars). Er zijn instrumenten ontwikkeld die luchtvaartmaatschappijen steunen bij het nemen van de meest complexe beslissingen over hun vloot, bemanning, gronddiensten en netwerken.

De focus ligt hierbij op het afbreken van de silo’s tussen deze afdelingen, of het hier nu gaat om strategische lange termijn vragen of om een verbetering van disruption management op de dag zelf. Dit vergt een diepgaand inzicht in en optimalisering van de wisselwerking tussen kosten, operationele prestaties, klanttevredenheid en werknemersbetrokkenheid, vindt KLM. De eerste reeks oplossingen wordt daar al met succes toegepast. En nu zijn KLM en BCG gereed om deze service gezamenlijk op de markt te brengen in de wereldwijde luchtvaartindustrie.

4 REACTIES

  1. KLM wil wereldwijde luchtvaartactiviteiten verbeteren door het aanjagen van groei.

    Geen woord over duurzaamheid, klimaatakkoord, geluidsoverlast, luchtvervuiling, verantwoord ondernemen en onafhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Daarin zijn KLM en BCG kennelijk niet geïnteresseerd. Boycotten, dus.

  2. Dit,past niet in een lokaal blogje, maar wordt het eens geen tijd om een kerosinetax te gaan heffen opdat we een spaarpotje kunnen gaan maken voor de energietransitie of rennen we weer als lemmingen op de afgrond af enkel terwille van een paar goedkope vliegreisjes.

    • Kerosinetax, BTW, klimaatheffing, vliegverbod binnen een straal van 50 kilometer van steden en dorpen, álle manieren om vliegen te ontmoedigen zijn geoorloofd, zelfs het verplicht stellen van opschriften als ‘Vliegen is slecht voor het milieu en het klimaat’ op de staart van vliegtuigen. Vliegen is immers een hinderlijke en ongezonde verslaviing, net als roken.En vliegen is veel te goedkoop. #Vliegenistegoedkoop.

  3. zIPCC-rapport
    Krachtigste waarschuwing VN over klimaat ooit
    AMSTERDAM.
    De temperatuur op aarde zal komende 22 jaar minstens 1,5 graad stijgen als geen „snelle en verstrekkende” maatregelen worden genomen. Dit schrijft het IPCC, het klimaatpanel van de Verenigde Naties (VN), in een rapport dat donderdag uitlekte via persbureau Reuters. Het is de krachtigste waarschuwing die de VN ooit hebben afgegeven met betrekking tot klimaat. Volgens het IPCC moet meer geïnvesteerd worden in hernieuwbare energie en moeten regeringen harder optreden om uitstoot te verminderen en ontbossing tegen te gaan. Het rapport stelt dat het gebruik van duurzame energiebronnen met 60 procent moet toenemen om een opwarming van meer dan 1,5 graad te voorkomen. Het baseert zich op wetenschappelijk onderzoek dat werd uitgevoerd na de totstandkoming van de klimaatakkoorden van Parijs in 2015. Destijds werd afgesproken om de temperatuurstijging onder de 5, maar het liefst onder de 1,5 graad te houden. Het IPCC concludeert nu dat de maatregelen die destijds afgesproken zijn onvoldoende zijn om de opwarming voldoende in te perken. Het rapport wordt officieel pas in oktober uitgebracht. (Bron: NRC, 15.06.29918)

    .. maar de KLM wil de groei van de luchtvaart aanjagen. Die mensen horen in de gevangenis.

Laat een antwoord achter aan App Annuleer reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.