MyWheels, verhuurder van deelauto’s, verdubbelt (ruimschoots) het wagenbestand in Amstelveen (van 10 naar 21 wagens). Volgens het bedrijf komen er vooral nieuwe elektrische automodellen bij, de MG4.
Met de uitbreiding wordt ingespeeld op de toenemende vraag naar deelauto’s in de stad, zegt de onderneming.
Elektrisch
De nieuwe MG4 deelauto’s komen in de wijk Bankras/Kostverloren. “In Amstelveen maken al veel mensen gebruik van MyWheels”, zegt manager public affairs Dani Sprecher van de onderneming. “Dat zijn vooral mensen die bereid zijn een stukje te fietsen om een deelauto te kunnen gebruiken.” Tot voor kort had My Wheels in Amstelveen geen deelauto´s. Daarvoor moest men naar Buitenveldert. Maar de wagens daar werden veel gebruikt door Amstelveners. MyWheels zegt nu Amstelveense gebruikers een auto op loopafstand te willen bieden. “En de groep mensen over de streep trekken waarvan we vaak zien dat zij hun privéauto wegdoen zodra ze een deelauto op loopafstand hebben staan”, zegt Sprecher. “We zien in andere steden dat dit zo werkt en dat hierdoor het totale aantal voertuigen op straat daalt.” Volgens hem komt er zo meer ruimte voor bomen, fietsers en voetgangers. “Autodelen is dus écht een win-win situatie.”
Toekomstvisie
Bij intensief gebruik van de nieuwe deelauto’s zal het aanbod verder worden vergroot, belooft My Wheels. Ten opzichte van vorig jaar verdubbelde volgens het bedrijf ook het aantal gebruikers van MyWheels in Amstelveen. Daarom komen er meer locaties, onder meer bij winkels en kantoren. Bewoners van Amstelveen kunnen een gewenste locatie aanmelden via Mywheels.nl/auto-aanvragen.
Met 2.900 deelauto’s, waarvan 60 procent elektrisch, is MyWheels marktleider en het grootste autodeelplatform van Nederland.
“.. zegt manager public affairs Dani Sprecher van de onderneming.”
“.. belooft My Wheels.”
Advertentie of journalistieke verslaggeving? Is Amstelveenblog overgenomen door AmstelveenZ?
Ach, soms leveren bedrijven ook nieuws. Schiphol is daar een voorbeeld van. Bovendien dringt My Wheels het autoverkeer terug en gaat op elektrische auto’s over. Dat moet u als klimaatfanaat wel gunstig stemmen….
Elf auto’s erbij.. Wordt het autoverkeer daardoor teruggedrongen?
Autobezitters gebruiken deelauto’s vaak om hoge parkeerkosten in de stad te vermijden. Het autoverkeer neemt daardoor dus juist toe en het autobezit neemt niet af. Het is een interessant onderwerp dat een minder eenzijdige behandeling verdient.
En daar is onze scherpslijper RvW weer.
Natuurlijk kan een nieuw produkt of een nieuw commerciële activiteit nieuws zijn en ja dan lopen nieuwsgaring en PR paralel. Omgekeerd kan Amstelveenz ook wel eens echt lokaal nieuws brengen, zoals de meervoudige bekladding van de gekleurde koe in mijn wijk door een stelletje hufters.
Als ik ‘onze scherpslijper’ ben, hoe zou jij jezelf dan willen noemen, Frank (soms Bikker)?