De appartementen bovenop de parkeergarage achter het voormalige V&D-pand zijn nu klaar. Zij werden aan de kopers opgeleverd en sommigen van hen zitten er al in. Er is twee jaar aan gebouwd door Akor.
Het complex Up Mountain, waarvan alle flats al verkocht waren voordat de bouw begon, bestaat uit 45 flats met bijbehorende parkeervoorzieningen. “De laatste restpunten worden op dit moment afgehandeld”, meldt Akor. Up Mountain heeft een trapsgewijze opbouw.
Penthouse
Bovenaan kwam een penthouse van 2,7 miljoen euro. De goedkoopste woning, een twee-kamer appartement, kost ongeveer 475.000 euro.
Er zijn zeven verdiepingen woningen bovenop de parkeergarage gerealiseerd en er werden gedurende de bouw ook rondleidingen door de bouwer gegeven. De parkeergarage zelf, die ook opnieuw werd gebouwd, bevat zes verdiepingen.
Prettige voor deze mensen , maar wanneer komen er nu eens echt betaalbare woningen voor mensen met gewone banen of tellen die niet meer mee?
De parkeergarage van Up Mountain was bedoeld voor de grote hoeveelheden bezoekers van het grote voormalige warenhuis van Hudson’s Bay. Dat enorme gebouw staat nu vrijwel leeg, op 200 meter van het eveneens leegstaande enorme voormalige kantoorgebouw van KPMG.
Daartussen ligt de brede autoweg A9 die dankzij de VVD straks nóg breder en massaler zal worden terwijl het zo duidelijk is dat het particuliere autoverkeer moet afnemen ipv nog verder groeien.
De neoliberalen met hun blinde vertrouwen in marktwerking zouden toch wel enige moeite moeten hebben om deze gigantische miskleunen goed te praten. Toch slagen zij daar kennelijk in, want straks zijn zij ondanks alles toch weer de grootste partij. Dat is even knap als onbegrijpelijk.
Hulde voor uw creativiteit. U hebt wederom kans gezien u stokpaardje A9 er bij te slepen.
Publiek debat op z’n Amstelveens: smalend en persoonsgericht. Zeg liever wat er niet klopt in mijn redenering dat hier drie grote mislukte projecten van het vermaledijde neoliberalisme op kleine afstand van elkaar liggen.
Dankzij de steun van partijdige lokale media als AmstelveenBlog, Amstelveens Nieuwsblad en AmstelveenZ Hulde wordt iedere discussie over deze miskleun van de VVD onderdrukt.
De open verkeersgoot van de verbrede A9 is de grootste ramp die Amstelveen in haar geschiedenis treft. Toch mag hierover niet in het openbaar worden gepraat of geschreven.
Dit is een mooi onderwerp voor een journalistiek project dat in aanmerking komt voor subsidie van de Mediaraad. Relevantie voor Amstelveen is evident.
Dat Amstelveenblog.nl de gemeente steunt, moet u op het raadhuis eens gaan vertellen, want dat hebben ze daar niet door. U natuurlijk, als allesweter, wel. Overigens heb ik uw creativiteit geprezen, gedreven door een eigen specialisme. Ja, politiek is nu eenmaal een keuze van inwoners, die massaal kennelijk voor het liberalisme kiezen. Fout in uw ogen, maar ja helaas heerst hier heen dictatuur. Verder mag u alles in het openbaar zeggen, wat ook in de gemeenteraad door een minderheid is gebeurd.
Nou, massaal? Slechts 20 procent stemt er toch op de VVD, zoals u elders meerdere malen stelt. Maar dus toch massaal. Dan is de VVD wel degelijk (mede)verantwoordelijk voor alles wat er fout gaat!
Smalend, persoonsgericht en off-topic. Ik schreef namelijk niet dat u de gemeente steunt. Als waakhond en informele pr-medewerker van wethouder Raat (VVD) let u er wel scherp op dat niet kritisch over wanbeleid van hem of zijn partij wordt geschreven zonder dat dit meteen wordt afgestraft.
U schreef: ‘Dankzij de steun van partijdige lokale media als AmstelveenBlog, Amstelveens Nieuwsblad en AmstelveenZ Hulde wordt iedere discussie over deze miskleun van de VVD onderdrukt.’ Als u selectief wik blijven kezen wat de VVD betreft, ga uw gang. U kon natuurlijk om uw bekende rode lap ook niet heen, de wethouder, wies functioneren u mateloos dwars zit.
Dank voor het citeren van mijn tekst. Die kan niet genoeg herhaald worden totdat Amstelveners eindelijk gaan beseffen wat er gaande is in deze totalitaire gemeente (ok, overdreven, maar toch) met haar gelijkgeschakelde pers.