De landelijke campagne ‘De Belofte’ van artiesten en theaters in Nederland wordt gesteund door de Schouwburg Amstelveen. Samen met vierhonderd culturele instellingen droomt zij van volle zalen. De campagne ging deze week van start in de vorm van een kunstwerk op droom-mee.nl.
“Ook wij zien ons publiek graag weer genieten van een prachtige voorstelling”, zegt de Amstelveense schouwburg.
Cadeau
Het kunstwerk, bestaande uit de column ‘De Belofte’ van Jan Beuving en een video, gaat over de belofte van een lege zaal, waarin de magie van wat straks weer kan en mag sluimert. De vierhonderd theaters, podia, festivals en producenten kijken reikhalzend uit naar dat moment. Simone Kleinsma, Jaap van Zweden, Hans van Manen en talloze anderen uit de podiumkunst hebben de handen ineen geslagen om in deze zware tijden een boodschap van hoop uit te dragen.
Kaarten winnen
De sector belooft alvast vierhonderd kaarten voor de bezoekers te reserveren. Als straks de deuren weer helemaal open gaan, maakt het publiek kans twee kaarten voor een voorstelling of concert te winnen. In een volle zaal, waarmee de belofte werkelijkheid wordt.
Kijk voor de column, de video en de winactie op droom-mee.nl.