Van maandag 2 tot en met zaterdag 7 november wordt het waarschijnlijk drukker op de Buitenveldertbaan, omdat dan de Aalsmeerbaan buiten gebruik is wegens onderhoud. Ook de Zwanenburgbaan (in zuidelijke richting) zal daardoor meer worden gebruikt.
Aan de Aalsmeerbaan wordt regulier jaarlijks onderhoud uitgevoerd waarbij men de bovenste laag van het asfalt vervangt en de markering waar nodig wordt hersteld. Verder maakt Schiphol de hemelwaterafvoer schoon en de bekabeling wordt geïnspecteerd, elektra gecontroleerd en omliggende grasvelden worden gemaaid. De werkzaamheden worden uitgevoerd in samenwerking met Heijmans. De werkzaamheden gaan 24 uur per dag door om te zorgen dat de baan niet langer dan strikt noodzakelijk buiten gebruik is.
Polderbaan
Wegens de werkzaamheden op locaties waar de Aalsmeerbaan kruist met andere start- en landingsbanen is in de nachten van maandag tot en met donderdag (23:00-06.00 uur) de Kaagbaan buiten gebruik. Op dinsdag- en woensdagnacht is aanvullend de Buitenveldertbaan buiten gebruik en kunnen de Polderbaan en Zwanenburgbaan worden ingezet.
Bewonersaanspreekpunt
Voor meer informatie of vragen over het vliegverkeer tijdens de werkzaamheden kunnen omwonenden contact opnemen met BAS. Dat is het informatie- en klachtencentrum over het vliegverkeer van, naar en op Schiphol. Dit kan via telefoonnummer 020-6015555 of het raadplegen van de website.
Op de website van BAS wordt momenteel wekelijks een factsheet gepubliceerd over de heropstart van het vliegverkeer op Schiphol. Dit document geeft omwonenden inzicht in de ontwikkeling van het vliegverkeer, door een verwachting af te geven voor de komende week en terug te kijken naar de voorgaande week. Schiphol zegt omwonenden via een nieuwsbrief op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen rond het vliegverkeer. Iedereen kan zich aanmelden voor de burennieuwsbrief.