Het leek er dinsdagavond al weer eens op, toen eerst een tram werd aangekondigd die niet kwam en er later een met vertraging arriveerde (zodat wie op tijd ergens moest zijn beter de auto had kunnen pakken), maar woensdagmorgen waren de problemen van lijn 51 nog groter.
In de ochtendspits. Er vielen verschillende lijnen uit en op het traject werden sommige wagens ‘buiten dienst’ gemanoeuvreerd. Het GVB zegt op zijn website niet voldoende wagens te hebben, waardoor vertragingen tot tien minuten zouden kunnen ontstaan. Volstrekt onjuiste informatie, zeggen reizigers die een half uur moesten wachten en te laat op hun werk kwamen. De bus pakken als alternatief was er ook niet zo zeer bij, want Connexxion rapporteerde overvol te zijn op diverse trajecten. Na de ochtendspits zou lijn 51 weer zijn hersteld.
Audio
Auditieve informatie is trouwens toch een probleem op lijn 51. Vaak wordt niet omgeroepen welke halte men nadert. Bij licht overdag is dat niet zo’n probleem, want dan kan men de borden op de stations ten minste nog lezen. Maar als het ’s avonds donker is, werkt dat niet. Men moet dan op het bord in de tram kijken en haltes tellen, in de hoop dat de tram niet voor een stoplicht of zo stopt.
“Wie op tijd ergens moest zijn, had beter de auto kunnen pakken.”
En wie in een file terechtkomt, had beter met het openbaar vervoer kunnen reizen.
Pardon, meneer App heeft zeker nooit in de 51 gezeten. Er gaat geen week voorbij dat er minstens een half uur vertraging is, met name in de avondspits. Die hele sneltram is van het begin af aan (1992) onderhevig geweest aan zeer veel vertragingen.
En na de bezuinigingen op het busvervoer is men er wel aardig in geslaagd om het ov uit te kleden.
Mee eens, Frank, maar de auto is daarvoor niet de oplossing.
Tja, wat wil je, in een gemeente die wordt bestuurd door een ‘Vroem vroem’ autopartij?
Maar wij hebben een prijs gewonnen voor de groenste stad van Europa😂😂😂
Vandaag lag trouwens de 51 er weer uit.