CIGO De Posthoorn aan de Van der Hooplaan is de winnaar van de Retail Award 2021. Tijdens een feestelijke uitreiking in Kasteel de Haar werd het werk van dit ondernemende team met een award beloond door Nederlandse Loterij.
De Posthoorn werd uitgeroepen tot het beste verkooppunt van Nederlandse Loterij in 2021. Daarmee laat deze Amstelveense winkel bijna 6.000 retailers achter zich.
Website
Niels Onkenhout, CEO Nederlandse Loterij, over de winnaar: “Retail is een belangrijk verkoopkanaal voor Nederlandse Loterij. De afgelopen twee jaar heeft een groot deel van de retailers het moeilijk gehad door de gedwongen sluitingen. Toen ook De Posthoorn dicht moest, had ondernemer Hans Poll binnen een week een website in de lucht waar zijn klanten online hun bestelling konden doen. Poll heeft zich in de lastige coronatijd een echte ondernemer getoond. Wij zijn dan ook heel blij dat we het team van CIGO De Posthoorn en al onze andere retailers eindelijk weer eens in het zonnetje kunnen zetten.’
Nog twee winnaars
De Retail Awards worden jaarlijks uitgereikt aan retailers die de meeste producten van Nederlandse Loterij verkopen in een jaar tijd. De top 3 van de strijd leverde behalve De Posthoorn op de eerste plaats, de Primerawinkels Kosterman in Zwolle en Van den Arend in Den Haag op.
Kansspelen
Nederlandse Loterij is de grootste aanbieder van kansspelen in Nederland met negen spelmerken: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten, TOTO Sport, TOTO Casino en TOTO Winkel. In 2020 heeft Nederlandse Loterij 928,9 miljoen euro aan prijzengeld uitgekeerd aan haar spelers (inclusief kansspelbelasting).
Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij vrijwel haar gehele opbrengst aan de Nederlandse sport via NOC*NSF; aan 18 goede doelen op het gebied van gezondheid, beweging en welzijn. En aan de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën. In 2020 ging het om een bedrag van 168,5 miljoen euro.