Omdat MRC NL er plotseling me ophield, wordt het vervoer krachtens de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO) per 1 november overgenomen door de Rotterdamse Mobiliteit Centrale (RMC). Ook de vorige vervoerder opereerde trouwens uit de Maasstad en was bij de aanbesteding door de gemeente de tweede, maar duurder.

Over dat laatste hebben B&W inmiddels de gemeenteraad per brief geïnformeerd.

Kwaliteit

Daarover stelde raadslid Ewa Petiet van Burgerbelangen Amstelveen (BBA) in de vergadering van de gemeenteraad vragen. Zij wilde onder meer weten of B&W eerder niet hadden gekozen voor de goedkoopste aanbieder, ongeacht de kwaliteit. Maar wethouder Marijn van Ballegooijen antwoordde dat kwalitatief vervoer wel degelijk een uitgangspunt van de gemeente is. Verder zei hij dat MRC, waarover het in Amstelveen klachten regende en de gemeente er toe bracht tot een boete aan de vervoerder op de leggen, alsmede een verbeterplan entameerde, met het hele WMO vervoer is gestopt. Dus niet alleen in Amstelveen. Of de ervaringen in deze gemeente er aan hebben meegewerkt, betwijfelde hij, maar voor hem was dat niet duidelijk.

Verrassing

Van Ballegooijen werd overigens wel met een groot probleem geconfronteerd toen MRC er me ophield. “We hebben alles op alles gezet om op tijd een nieuwe vervoerder te regelen”, zegt hij. “Voor Amstelveners die afhankelijk zijn van WMO-vervoer is het mooi dat dit is gelukt. Een onaangename verrassing, maar gelukkig hebben we op tijd een nieuwe partij gevonden in RMC.” Om de overgang naar de nieuwe vervoerder zo soepel mogelijk te laten verlopen, worden bewoners per brief uitgebreid geïnformeerd. “We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de gebruikers zo min mogelijk last ondervinden en zo snel mogelijk een betrouwbare vervoerder hebben,” zegt Van Ballegooijen. Onder meer het reserveringsnummer en enkele chauffeurs blijven hetzelfde.

1 REACTIE

  1. Bij deze wil ik Amstelveen condoleren met de keuze voor RMC als WMO-vervoerder. RMC heeft enorme personeelstekorten, laat mensen in de koud staan, belt klanten simpelweg af of met de mededeling dat men structurele problemen heeft en dus men lang moet wachten.

    Van de regen naar de drup. Hoe kan RMC deze klus aannemen als men dit gewoon al weet of op zn minst kan weten!?
    En hoe kan Amstelveen erin stinken, van probleem naar probleem! Amstelveen wordt eens wakker!?!?!?

Laat een antwoord achter aan van probleem naar probleem Annuleer reactie

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.