Opnieuw Amstelveen zichzelf op de kaart te zetten door iedereen een etmaal lang allerlei attracties en bedrijven te laten zien. Twee jaar geleden kwamen er volgens de gemeente 7500 bezoekers (gemiddeld 312 per uur) op het evenement ‘Amstelveen in 24GHrs” af en dat noemt zij een succes. Herhaling dus op zaterdag 25 september. Men moet zich overigens deze keer wel van tevoren aanmelden om vervolgens op 54 locaties terecht te kunnen.

Dat is negen meer dan in 2019, toen er 45 waren. Behalve de officiële instellingen als hert Amsterdamse Bos, de musea, P60, Urbanustoren en de heemparken zijn er ook (horeca) bedrijven die meedoen, zoals hotels.

Yoga

Dat was in mei 2019 ook het geval, toen bijvoorbeeld een yogasessie op het dak van Cityden Hotel werd gehouden. De happening eindigde toen met een nachtconcert in P60. “Ontdek je muzikale of sportieve talent bij de Music Meeting Lounge en KNLTB en ga met de voetjes van de vloer tijdens Dancing on Wheels of de Duvelse Silent Disco”, zegt de gemeente nu.

Wethouder Economische Zaken Floor Gordon is kennelijk enthousiast over het evenement. “Het doel van Amstelveen in 24Hrs is Amstelveners hun eigen stad op een unieke manier te laten ontdekken of beter te leren kennen”, zegt ze. Volgens haar brengt het de verschillende sport-, cultuur-, recreatie en horecalocaties in de stad op een creatieve manier in het daglicht. En zij hoopt dat het evenement bijdraagt aan het ‘versterken van de gemeenschapszin en de trots op Amstelveen’. De gemeente en de deelnemende organisaties zijn er in elk geval trots op, constateert ze. Het programma staat op www.visitamstelveen.nl/24hrs. Daar kan men ook informatie over reserveren vinden. Bezoekers worden gestimuleerd op de fiets te komen of lopend.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.