Ondanks de strenge coronamaatregelen, die zelfs openbare vergaderingen van de gemeenteraad tot online-sessies veroordelen, maakt de gemeente reclame voor de stad via de online zogenoemde adventskalender ‘Visit Amstelveen’, die van 1 december af begint en waarmee men prijzen kan winnen, die zijn aangeboden door lokale ondernemers en organisaties. www.visitamstelveen.nl/adventskalender
Samen met 300 partners op het online platform presenteert de gemeente aanbod op gebied van toerisme, recreatie en cultuur voor de inwoners in en de bezoekers van de stad. Naast de Uitagenda met de dagelijkse activiteiten, vindt men in de kalender (tot kerst) informatie over evenementen, natuur, cultuur, horeca, historie en shoppen. Men vindt tips op de website en social media kanalen van www.visitamstelveen.nl.
Ondernemers steunen
Het is eigenlijk de zoveelste poging van de gemeente de lokale ondernemers te steunen. De coronacrisis is moeilijk voor veel Amstelveense winkeliers, zegt ze.
“Maar ook een tijd van nieuwe ideeën en ongekende creativiteit”. Bij heel veel winkels kan men tegenwoordig bijvoorbeeld online bestellen of een afspraak maken om te shoppen. Want de aanbeveling behalve lokaal ook gespreid te kopen blijft gelden. “Vermijd drukte, houd 1,5 meter afstand, betaal met pin, blijf thuis als je verkouden bent of je ziek voelt’, zegt de gemeente, die wel vraagt kerstinkopen lokaal te doen. Maar onder het motto ‘Shop op tijd, Shop gespreid’. Dus vroeg beginnen met inkopen op rustige momenten komen. Om dat te stimuleren is het parkeren in garage Stadsplein van Maandag t/m donderdag 1,5 uur gratis. Kijk voor Amstelveense winkelinitiatieven op www.visitamstelveen.nl/nl/winkelen.