Volgende week start de gemeente een reclamecampagne voor het Werkplein AA, dat zich in de publiekshal van het raadhuis bevindt. In die campagne zijn inwoners te zien die werk vonden via het Werkplein of een scholing volgen.
Ze organisatie zorgt volgens wethouder Marijn van Ballegooijen voor steun bij het zoeken naar werk door inwoners, maar die moeten dat plein dan wel weten te vinden. Behalve werk, biedt het Werkplein ook opleidingen aan.
Baan kwijt
“Het is belangrijk dat we deze campagne nu doen”, zegt Van Ballegooijen. “Een deel van inwoners is door de coronacrisis een baan kwijtgeraakt, heeft geen aansluiting bij de arbeidsmarkt van nu of als ZZP’er niet voldoende opdrachten.”
In de campagne laat de gemeente in portretten vooral veerkracht en enthousiasme van mensen zien. Maar zij wil wel kwijt dat de coronacrisis verschillen en bestaande problemen op de arbeidsmarkt heeft vergroot. En volgens haar kan Werkplein AA mee bewegen op de arbeidsmarkt.
Meer informatie is te vinden op www.werkpleinaa.nl
Ik zou dan ook willen weten wat die verschillen en problemen op de arbeidsmarkt zijn ivm uitgebalanceerde berichtgeving. Wel zo eerlijk, toch?