In de richting naar Ouderkerk, komend van het knooppunt Badhoevedorp, is de A9 (in één richting dus) in niet wekend gesloten. De rijksweg gaat dicht vrijdag 27 augustus om 20.00 uur en is pas maandag (30 augustus) om 05.00 uur weer open.
Het verkeer wordt omgeleid via de A4, de A10 en de A2. De extra reistijd is naar verwachting circa 10 tot 30 minuten.
Kazernepad
De andere kant op is er tussen aansluiting Ouderkerk aan de Amstel (afrit 4) en het Kazernepad één rijstrook afgesloten. Dat betekent dat op dit deel van de A9 twee rijstroken beschikbaar zijn voor het verkeer.
De afsluiting is nodig wegens de sloop van de zuidelijke delen van de viaducten bij de Amsterdamseweg en het Kazernepad. Meer informatie over de werkzaamheden staat in het nieuwsbericht A9 dicht vanaf knooppunt Badhoevedorp tot afrit 4 van Rijkswaterstaat.
Aannemer VeenIX bouwt aan de oostkant van de Keizer Karelweg, ter hoogte van de A9, een tijdelijke voetgangers- en fietsbrug, over oprit 5 richting Holendrecht. Door een tekort aan staal in Nederland, lukt het niet om deze op 30 augustus gereed te hebben.
Vier jaar ellende van bouwwerkzaamheden, omleidingen en opstoppingen voor het verbreden van een Rijksweg voor doorgaand (vracht-) autoverkeer dwars door het centrum van Amstelveen zonder dat haar bewoners daar beter van worden, afgezien van een parkje bij het toch al met groen verwende Oude Dorp.
We zijn belazerd, we zijn bedonderd.
Zie net een foto vanuit de voormalige Anna Kerk toren over de bouw van het nieuwe viaduct over de A9 ter vervanging van het huidige viaduct. Kan iemand mij het nut uitleggen voor de verplaatsing van een nog niet zo lang bestaand viaduct dat het oude dorp verbindt met de Amsterdamseweg. Mag wat kosten om deze slechts enkele metertjes naar rechts op te schuiven (inclusief enkele gebouwen). Kosten nog afgezien van weer een afsluiting van de A9.
Op de plek van de huidige brug komt de ingang van de overkapping over de A9. Na de aanleg van deze overkapping komt de verbinding weer op de oude plaats terug. De nieuwe brug is dan ook een tijdelijke verbinding. Bij het Kazernepad gebeurt hetzelfde.
Die brede open verkeersgoot dwars door Amstelveen is níet tijdelijk naar permanent en voor altijd. Daar had natuurlijk een tunnel moeten komen en eigenlijk ook een railverbinding tussen Almere en Schiphol. Stomme neoliberalen denken niet vooruit.
Beste App,
Geen zorgen ivm de A9 verbreding, want het zorgt voor minder verkeer naar het Stadshart en dat kan ik als positief beoordelen uit het oogpunt van de luchtverontreiniging. Of een paar bedrijfjes daar het niet halen is niet zo belangrijk. Nog 5 jaar wachten en dan kan VeenIX de miljarden euro’s binnenharken en dan hebben wij misschien een nieuwe A9 wethouder die toch een tunnel wil. Ik hoop het voor alle Amstelveners….
Knap om nog een positieve draai aan die bak ellende van de A9 te geven. Ik kan dat echt niet. Het heeft alleen maar nadelen. Het centrum van Amstelveen wordt één groot verkeersplein van doorgaande autowegen.
Op de mooie tekeningen van de vierdubbele kruisingen bovenop de A9 waren steeds de talloze verkeerslichten allemaal weggelaten. De overkappingen waren helemaal groen gekleurd. Pure belazerij. Dat krijg je als je een oud-voorlichter als bestuurder aanstelt.
Conclusie: als belastingbetalers zijn we dus weer goed belazerd … en onze lokale politici stonden erbij en keken ernaar …