Groeien door Groen – Van binnen naar buiten’  heet de nieuwe campagne van de gezamenlijk organisaties Koninklijke VHG (hovenier, red.),  FNV Agrarisch Groen, CNV Vakmensen en Colland Arbeidsmarkt. Zij zien dat een overstap naar het hoveniersvak verrassend haalbaar en aantrekkelijk is.

De campagne richt zich op zij-instromers die op zoek zijn naar betekenisvol werk in de buitenlucht.

Elyssa

Centraal staan de verhalen van Jorn en Elyssa, die beiden de stap maakten van een kantoorbaan naar een loopbaan in het groen. Zij vertellen over hun keuze. Ook komt de rol van de werkgever en de meerwaarde van de VHG Branche-opleiding aan de orde.

Laagdrempelig


Wat beide zij-instromers echt over de streep trok, was een laagdrempelig koffiemoment en een meeloopdag. Via de campagne worden geïnteresseerden uitgenodigd om zelf ook zo’n kennismaking aan te gaan. Aanmelden kan eenvoudig via de website ‘Groeien door Groen’. VHG-lidbedrijven stellen hun deuren open voor gesprekken en meeloopdagen zodat potentiële nieuwe collega’s direct kunnen ervaren wat het vak in de praktijk inhoudt.

Overstappen: eenvoudig


De campagne loopt tot september, met video’s, foto’s en een helder stappenplan op social media. “Juist in de zomer denken mensen na over een nieuwe stap. Deze campagne geeft hen dat extra zetje,” zegt VHG-beleidsadviseur Jeroen Zijlmans. Het doel is dat geïnteresseerden ontdekken dat de overstap simpel is: Direct starten, begeleid worden en doorgroeien tijdens een betaalde opleiding. Met de brede inzet en de enthousiaste verhalen hoopt de sector weer nieuwe talenten aan te trekken voor een nieuwe, uitdagende carrière in het mooie groenvak.

Organisaties

De campagne maakt onderdeel uit van de Groeien door Groen-campagne, een initiatief van sociale partners: FNV Agrarisch Groen, CNV en Koninklijke Vereniging van Hoveniers en Groenvoorzieners (VHG). De campagne wordt mogelijk gemaakt door het fonds Colland Arbeidsmarkt. Dit is het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor de sector Agrarisch en Groen. De campagne en bijbehorende middelen zijn ontwikkeld door content strategie bureau NetwerkZes.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.