Home Uitgaan en Cultuur Bieb voert campagne voor online

Bieb voert campagne voor online

0
12

‘Duik in…’ is van 1 juli tot en met 31 augustus het motto van de Bibliotheek Amstelland. In alle vestigingen, zowel aan het Stadsplein en Westwijk als in Aalsmeer en Uithoorn wordt de campagne gevoerd waarin het online benutten van het lidmaatschap centraal staat.

Ook in de nieuwe, vooralsnog tijdelijke, vestiging in Kudelstaart is van alles te doen.

Digitaal

Kinderen kunnen daarnaast met een eigen leespaspoort ook in de vakantie blijven lezen. En waarom niet lekker genieten vanuit je luie stoel thuis of vanaf je vakantieadres van het uitgebreide digitale aanbod, vraagt de bieb zich af. Leden hebben toegang tot onder andere een uitgebreide collectie e-books en luisterboeken en kunnen kranten en tijdschriften digitaal lezen, comics lezen en gratis online cursussen volgen.

Abonnement

Biebleden benutten hun abonnement nog niet optimaal. Uit recent onderzoek onder 140 bibliotheken blijkt dat de Bibliotheek Amstelland in de top-25 staat van het aantal online uitleningen over 2024. Het gaat hier over e-books en luisterboeken. “We hopen in de zomer nóg meer mensen kennis te laten maken met het online aanbod van de bieb. E-books en luisterboeken zijn bijvoorbeeld ideaal als je op vakantie gaat. Wat veel mensen niet weten, is dat je met je biebabonnement ook toegang hebt tot bijvoorbeeld online kranten en tijdschriften en een omvangrijk online cursusaanbod,” zegt Victor Honk, communicatiespecialist bij de Bibliotheek Amstelland. Meer informatie: www.debibliotheekamstelland.nl/duikindebieb

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.