Nadat het Amstelveens Nieuwsblad uitgebreid erover al had gepubliceerd, kregen ook de andere media het bericht over de zoveelste gemeentelijke stadspromotie. Onder de titel ‘Amstelveen Originals’ wordt het aanbod op het gebied cultuur, recreatie, sport- en uitgaansmogelijkheden nu een jaar lang gepromoot.

Een campagne waar wethouder Floor Gordon (Toerisme & Stadspromotie) naar haar zeggen trots op is.  “We beginnen met cultuur en erfgoed en daarna volgen respectievelijk culinair/horeca, shoppen, en sport/bewegen. De sectoren werken ook onderling samen in de campagnes.”

Netflix

De campagnenaam is een knipoog naar de streamingsdienst Netflix. “Na een jaar van vooral Netflix Originals nodigen we bewoners en potentiële bezoekers van Amstelveen uit van de bank te komen en onze Amstelveense ‘Originals’ te komen bezoeken.”

 Volgens wethouder Herbert Raat (Kunst & Cultuur) wil de gemeente via de campagne de mensen achter de instellingen en ondernemingen centraal zetten. Dus de creatieve makers achter een culturele instelling, de eigenaar van een vintagewinkel en de boer die de streekproducten verkoopt in zijn boerderijwinkel. “Op deze manier laten we onze inwoners en regionale bezoekers zien hoe divers onze gemeente is en zetten we de iconen van elk thema in de etalage. Culturele initiatieven starten weer en dit is een uitstekend moment om de culturele sector extra te belichten.”

Sport

Wethouder Rob Ellermeijer van Sport & Recreatie zegt blij te zijn dat samen sporten en bewegen weer mogelijk is. “Als de coronaperiode ons iets heeft geleerd is dat samenkomen onmisbaar is.” De campagne maakt volgens hem nieuwsgierig en zorgt dat men er weer in de stad en elkaar wil te ontmoeten. “Of het nu om recreatie in z’n algemeenheid gaat, of specifiek om sport.” Aan aanbod is naar zijn mening geen gebrek. Hij wijst op het Wagenerstadion, Nationaal Tenniscentrum, activiteiten van AmstelveenSport, sportaccommodaties en de vele mogelijkheden om te recreëren in de buitenlucht. “Amstelveen is een echte sportstad.”

Visitamstelveen.nl

Via de website Visitamstelveen.nl, social media kanalen en via posters en advertenties in verschillende lokalen en regionale bladen worden ‘iconen van Amstelveen’ uitgelicht. Bij evenementen zullen de speciale Amstelveen Originals doorkijkborden ingezet worden. De campagne loopt een jaar, en zal bijzondere organisaties, ondernemers en samenwerkingen centraal zetten in de volgende maanden:  Cultuur & Erfgoed (september/oktober); Horeca & Culinair (oktober/november); Shoppen/winkelen/detailhandel (december/januari); Actief & Bewegen, Sport en Natuur (februari/maart); combinatie van de vier thema’s (april/ mei/juni/juli).

Kijk voor de campagnevideo op: www.visitamstelveen.nl/amstelveenoriginals.

14 REACTIES

  1. “iconen van Amstelveen’ worden uitgelicht. De creatieve makers achter een culturele instelling, de eigenaar van een vintagewinkel en de boer die de streekproducten verkoopt in zijn boerderijwinkel.”

    Maar Herbert Raat staat natuurlijk op álle foto’s.

  2. U bent een haatjunkie. U ziet haat waar alleen kritiek is op een bestuurder die belangrijke beleidsterreinen verwaarloost om zich te kunnen wijden aan hobby’s, lobby’s en zelfpromotie op kosten van de gemeenschap.

  3. Ik zie geen vermelding van de heer Raat in het artikel. Portefeuillehouder voor dit onderwerp is mevrouw Gordon. Geen van de reacties heeft derhalve op het artikel betrekking

    • Johan Bos schreef: “Volgens wethouder Herbert Raat (Kunst & Cultuur) wil de gemeente via de campagne de mensen achter de instellingen en ondernemingen centraal zetten.”

      In de praktijk betekent dit dat deze wethouder op iedere foto zal staan. Kijk maar in het digitale AN van deze week.

      • Over andere leden van B&W hoor ik u nooit, terwijl die toch ook geen kans onbenut laten om met hun foto in de krant te komen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat uw haat jegens de in uwe ogen wanprestaties van één wethouder in het verleden ligt.

      • Houd eens op om steeds die stokoude koe uit te sloot te halen.
        U kent bovendien het verschil niet tussen kritiek en haat. Ik heb niets tegen Herbert Raat persoonlijk. Hij is een vriendelijke man, maar als bestuurder ongeschikt omdat hij steeds zijn persoonlijke voorkeuren en bindingen laat prevaleren. Een typische vriendjespoliticus, dus. Ik wens hem een luizenbaan in de culturele sectoor.

        Hij heeft inderdaad ooit een rotstreek uitgehaald door mij publiekelijk af te branden in het AN nadat ik hem in een ingezonden brief beleefd had gevraagd om alstublieft het scooterverbod in het Stadshart te handhaven. Dat is geen reden om hem te haten en ook mijn kritiek is niet daarop gebaseerd.

        • Ach, ook uw kritiek is stokoud. Het feit dat een wethouder eigenlijk voor niets geschikt is en in feite in de bijstand zou moeten, lijkt mij ook verre van alleen maat kritiek. Overigens mag dat hoor. Kritiek kan intussen wel in haat overgaan. U hebt niet tegen de man persoonlijk, zoals u misschien ook niets tegen de eerste de beste dakloze heeft, mits die maar niet het vak kiest waartoe hij volgens u niet geschikt is. De scooters zijn u in het verkeerde keelgat geschoten en daardoor deugt hij voor niets wat hij doet, is uw visie.

  4. Vandaag was er ook een soort stadspromotie, maar nu door de burgemeester zelf: “Op donderdag 9 september 2021 bracht burgemeester Tjapko Poppens een bezoek aan woonzorgcentrum Belmonte, een van de locaties van stichting Brentano. De burgemeester werd hartelijk ontvangen door bewoonsters mevrouw Ackema en mevrouw Paverd en coördinerend verpleegkundige Meena Thakoe”- staat in het bericht van de gemeente Amstelveen. Alleen dit bezoek (zoals dat vaker al gebeurd) stond niet in de openbare agenda van het college, maar in de parallelle agenda, dat alleen de schrijvers en de geadresseerden mogen lezen.

    De burgemeester en de wethouders van Amstelveen hanteren in de laatste jaren een vreemd beleid, dubbele agenda’s laten maken om de pers niet te mogen uitnodigen en op deze manier versterken van het ondemocratische gevoel van veel mensen. Of ze denken dat ze bij een privé onderneming werken, weliswaar met belastinggeld betaald?

  5. Wat foto’s betreft valt het mij op (of ik moet mij sterk vergissen) dat ook de burgemeester sinds korte tijd regelmatig met foto’s valt te bewonderen op deze blog maar ook in het Amstelveens Nieuwsblad.
    Je zou haast denken dat hij in de race is voor “een functie elders”.

  6. De burgemeester denkt: “Wat Raat kan, kan ik ook.” Hij weet dat de vorige burgemeester door haar loco overvleugeld werd. “Dat zal mij niet gebeuren,” denkt Poppens en hij belt de afdeling Communicatie.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.