Zonder bij benadering het juiste aantal te noemen weet de gemeente dat er duizenden mensen bij een of meer van de 45 locaties zijn geweest die het evenement ‘24H Amstelveen’ zaterdag vormden. Vooral horecazaken, de museumtram en de Urbanustoren in Bovenkerk trok publiek. Het Stadsplein, waar het kloppend hart van het feest ter gelegenheid van de zogenaamde verjaardag van Amstelveen zou zijn, bleef de hele dag saai, maar ’s avonds en ’s nachts kwamen voor jongeren naar o.a. P60 en de Schouwburg en voor het door het winkelcentrum ’s avonds aangeboden lasergamen (foto boven) ontstonden ook rijen,
Officieel duurde het feest van van zaterdag 7 tot zondag 7 uur. Volgens de gemeente was het Stadsplein het centrale punt van de viering van de zogenoemde verjaardag van de stad. Wethouder Economische Zaken & Stadspromotie Floor Gordon, initiatiefneemster, zegt persoonlijk te hebbeb genoten van een ontbijtje in de Amstelveense Wijngaard de Amsteltuin, die alle tweehonderd kaarten daarvoor had verkocht. Zij beklom, net als de burgemeester, ook de Ubanustoren. “Verder stond ik in een koelcel van -24 graden Celsius van de Ney York pizzafabriek en ging langs bij Schippers Verhuizingen die o.a. zijn bijzonder oude vrachtwagens tentoonstelde. Maar ik ben vooral trots dat zoveel bedrijven en organisaties samenwerkten om het beste van Amstelveen te laten zien.”
De gemeente registreerde veel bezoekers, zowel uit Amstelveen
al de regio, maar weet blijkbaar niet hoe de verdeling daarvan was. Gordon ziet het evenement als goede stadspromotie. Zij beklom overigens de toren in Bovenkerk met vijf ‘influencers’ op sociale media….
Filmpjes van de 24H Amstelveen dag zijn te vinden op de site van RTVA:
www.rtva.nl/2019/05/eerste-editie-van-24h-amstelveen-zit-erop-een-terugblik/