‘Kom werken in de Amstelveense horeca’, roepen gemeente er lokale horecaondernemers jongeren van 18 tot 22 jaar toe. Men kampt namelijk in die sector met veel vacatures, omdat veel medewerkers tijdens de lockdowns in andere branches gingen werken of zich laten omscholen.

Overigens kiest met voor een jonge en redelijk goedkope doelgroep.

Reserveringen

Wethouder Floor Gordon van Economische Zaken vraagt zich af wie komt een drankje komt brengen, het diner kookt en afwast, nu men weer op een terras kan zitten, dineren en uitgebreid logeren. “En wie neemt de reserveringen aan, helpt bij vergaderingen en organiseert de feesten of stuurt het schoonmaak team aan?”

Om voldoende medewerkers te vinden voor de Amstelveense horeca zal die het volgens haar na de lockdowns nog heel lang moeilijk zullen hebben. Daarom steunt de gemeente de campagne.

Drie films

Er zijn lokaal drie filmpjes opgenomen waarin jongeren vertellen wat zij leuk en interessant vinden aan een baan in de Horeca. De campagne wordt online gelanceerd op Snapchat, Instagram en om de ouders van de doelgroep te bereiken ook op Facebook. De landingspagina achter de filmpjes is www.visitamstelveen.nl/nl/ontdek-amstelveen/culinair/horeca-in-amstelveen waar een totaal overzicht van de Amstelveense horeca bedrijven te vinden is. Via deze website kunnen geïnteresseerden op zoek naar een horecabedrijf dat bij hen past.

Klik op link voor het campagnefilmpje https://www.youtube.com/watch?v=wBnr4WVdtek.

1 REACTIE

  1. Misschien eens wat betere arbeidsvoorwaarden creëren of zo, waardoor men ook personeel aan zich kan binden of zo? Een groot deel van die horecamensen wil voor een dubbeltje eerste rang zitten. Tja dat gaat niet.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.