Toekomstgericht vond burgemeester Tjapko Poppens de wijze waarop Stadsdorp Elsrijk bezig is. Hij nam donderdag het eerste exemplaar van de Elsrijk Wijkkrant in ontvangst van Karin Dumasy van de werkgroep communicatie.

Die verschijnt in het vervolg drie keer per jaar en bevat zo’n beetje alles wat in de wijk wordt gedaan. Dumasy, die ook bestuurslid is, vertelde dat tegelijk met het verschijnen van de krant ook een nieuwe huisstijl plus een logo voor Elsrijk is gekozen. Het logo toont iets van het groen, waarmee Amstelveen beroemd is geworden.

Expats

In de krant zijn ook de expats en andere anderstaligen niet vergeten, omdat een deel van de inhoud erin is vertaald in het Engels. Voorzitter Seerp de Blauw van Stadsdorp Elsrijk verwees met enige trots naar de vele projecten die sinds de oprichting tot stand zijn gekomen, waaronder bijvoorbeeld het nieuw leven inblazen van het Openluchttheater.

Deze wijkkrant wordt verspreid onder alle bewoners van Elsrijk. Poppens nam in Huis Elsrijk aan de Graaf Aelbrechtlaan het eerste exemplaar in ontvangst.

In coronatijd, meldde Dumasy, bleek dat er behoefte is aan een papieren, en ‘bewaarbaar’ medium, een communicatiespil die de basis is voor heldere informatie, nieuwtjes, tips en weetjes over Elsrijk.

Trots

Poppens memoreerde dat in een periode waarin gedrukte media het moeilijk hebben, Elsrijk juist er mee begint. Om de informatie bij alle bewoners te brengen. Het is een krant voor en door Elsrijkers, zei Dumasy.

De uitgave bevat zowel historische als actuele info over het Stadsdorp, zoals over de zorgverleners, de religieuze genootschappen en alle mogelijke activiteiten doe voor de wijkbewoners worden georganiseerd. Ook het Amstelveens Poppentheater en de zorginstelling Nieuw Vredeveld liggen in de wijk. De volgende editie komt in het najaar uit.

Poppens zei een beetje trots te zijn op Elsrijk en wat daar tot stand komt. Hij vond het ook goed dat immigranten geenszins zijn vergeten, wat past in de internationale gemeenschap die Amstelveen is.

Slogan

De nieuwe huisstijl is ook toepasbaar is voor alle social media en andere uitingen zoals de nieuwe website. Stadsdorp Elsrijk is in 2014 opgericht. Bewoners uit de wijk sloegen toen de handen ineen om voor elkaar iets te betekenen en te kijken naar elkaar: nabuurschap. De nieuwe draagt nog meer slogan ‘door Elsrijkers voor Elsrijkers’ uit, denken de initiatiefnemers.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.