Zoals het winlelcentrum Stadshart al eerder aankondigde, doet ook de gemeente en nu een schepje bovenop en haalt die ook de Vereniging van Amstelveense Detailhandelsorganisaties (VAD) van stal. Winkeliers en gemeente willen met de campagne ‘Shop op tijd, shop gespreid en lokaal’ bereiken dat men eerder en op doordeweekse dagen inkopen doet voor de komende feestdagen.

De eerste campagne-uitingen zijn te zien in het Stadshart en ook op borden in Amstelveen. Voorzitter Anneke van Dijk van de VAD (links op de foto) onderstreept het doel van de actie en meent dat men door gespreid te winkelen dat gezelliger doet. Maar met dat volgens haar wel zoveel mogelijk bij lokale leveranciers doen. ‘Dan kan uw favoriete ondernemer deze toch moeilijke tijd ook doorkomen.”

Rustiger

Daar sluit wethouder Floor Gordon (rechts) van Economische Zaken zich graag bij aan met de (herhaalde) oproep aan Amstelveners en bezoekers uit de regio in alle winkelgebieden rekening te houden met drukte en bij voorkeur op rustige momenten te winkelen. “Op maandag tot en met donderdag overdag is het vaak veel rustiger.”

Parkeren

Stadshart Amstelveen geeft om betere spreiding te stimuleren bezoekers van dat winkelcentrum tot 31 december van maandag tot en met donderdag 1,5 uur gratis parkeren weg in de parkeergarages Stadsplein en Schouwburg. Overigens vervalt dan de twee uur gratis parkeren waarop houders van de Personal Shopping Card houders in de Schouwburggarage recht hebben.

Druktemeter

Omdat de meeste mensen thuiswerken, ziet Stadshart Amstelveen meer mogelijkheden voor bezoekers om op doordeweekse dagen het winkelcentrum te bezoeken. Naast de aangepaste parkeertarieven, zet het Stadshart ook andere middelen in om het winkelen doordeweeks en in de daluren aantrekkelijk te maken. Een druktemeter op de website laat zien wanneer het meestal druk of rustig is. Er zijn verschillende winacties waarbij bezoekers cadeaukaarten kunnen winnen en zelfs hun rekening betaald kan worden door een ‘mystery guest’. Ook de winkeliers hebben maatregelen genomen om drukte in de winkels te voorkomen. Zo verlengen enkele winkels hun openingstijden voor een betere spreiding. Voor meer informatie over de campagne zie: www.stadshartamstelveen.nl.

3 REACTIES

  1. Volgens mij weten en wisten een boel niet dat de PERSONAL SHOPPING CARD van het Stadshart Amstelveen geen recht meer geeft tot twee uur gratis parkeren bij de Schouwburg.

  2. Je moet maar lef hebben om een nadrukkelijke teruggang in klantvriendelijkheid te gaan verkopen als iets nieuws en een stap richting een betere klantgerichtheid. En dan ook nog verkondigen dat het een past in het plaatje van gespreid shoppen. LoL; je kon mij echt opvegen.

    Ik ben altijd een groot- en warm voorstander van het winkelcentrum Stadshart geweest maar dit is echt een misser van de eerste orde. Snel terugdraaien zou ik willen zeggen. Tot dat moment is winkelcentrum Gelderlandplein in Buitenveldert altijd een prima alternatief.

    • Dat hele Stadshart heeft in al die 20 jaar dat het bestaat nog nooit aan de verwachtingen voldaan. Hele hordes Amstelveners trekken nog steeds naar Hoofddorp of Gelderlandplein.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.