De campagne ‘Shop op tijd, Shop gespreid’ om tot spreiding van bezoekers van het winkelcentrum Stadshart te komen gaat gepaard met 1,5 uur gratis parkeren en start maandag (16 november). Het is de bedoeling dat men zoveel mogelijk door de week koopt. Daarom geldt het gratis parkeren (in de garages onder het Stadsplein en naast de Schouwburg) van maandag tot en met donderdag.

De campagne van het Stadshart wordt gesteund door de gemeente, die ook bij andere winkelcentra graag spreiding ziet. Omdat de meeste mensen thuiswerken, kan men volgens dat in het Stadshart op doordeweekse dagen het winkelcentrum komen.  Consumenten worden daarom opgeroepen inkopen voor de feestdagen zoveel mogelijk op tijd en doordeweeks te doen. “Shop op tijd, shop gespreid”, is dan ook de boodschap van Ben Verheijen, Shopping Centre Manager van Stadshart Amstelveen.

 Druktemeter

Naast de aangepaste parkeertarieven, zet het Stadshart ook andere middelen in om het winkelen doordeweeks en in de daluren aantrekkelijk te maken. Een druktemeter op de website laat zien wanneer het meestal druk of rustig is. Er zijn verschillende winacties waarbij bezoekers cadeaukaarten kunnen winnen en zelfs hun rekening betaald kan worden door een ‘mystery guest’. Ook de winkeliers hebben maatregelen genomen om drukte in de winkels te voorkomen. Zo verlengen enkele winkels hun openingstijden voor een betere spreiding. Voor meer informatie over de campagne, zie: www.stadshartamstelveen.nl

Bijzonder

Floortje Gordon

Wethouder Floor Gordon (Economische Zaken) noemt het ‘bijzonder’ dat het grote winkelcentrum zich zo inspant om winkelend publiek tijdens de corona pandemie een prettige en veilige winkelervaring te geven. “Als gemeente roepen we onze inwoners en bezoekers uit de regio op in alle winkelgebieden rekening te houden met drukte en bij voorkeur op rustige momenten te winkelen”, zegt ze.  Op maandag tot en met donderdag overdag is het volgens haar vaak veel rustiger dan bijvoorbeeld in het weekend. “Is het toch te druk bij de gekozen winkel dan op een rustiger tijdstip terug komen. Veel van onze winkeliers hebben het zwaar dus help hen en doe inkopen voor de feestdagen lokaal,” luidt haar oproep.

Prettige winkelervaring

Shopping Centre Manager Ben Verheijen vindt het belangrijk dat de consument zich ervan bewust is dat het dit jaar, meer dan ooit, van belang is om vroeg inkopen te doen. “Dat scheelt niet alleen last-minute stress voor de feestdagen, ook is het voor de bezoekers prettiger winkelen. Wij denken dat we met de campagne “Shop op tijd, shop gespreid” een bijdrage leveren aan het spreiden van bezoekers. Bijna alle winkels hebben hun feestcollecties al uitgestald.”

Ook het Stadshart zelf is al versierd met feestverlichting en binnenkort ook met verlichte sprookjesfiguren langs de hele shoproute.

Met de komst van het 1,5 uur gratis parkeren op maandag tot en met donderdag in de parkeergarages Stadsplein en Schouwburg, vervalt tijdelijk de 2 uur gratis parkeren voor Personal Shopping Card houders in de Schouwburggarage. De aangepaste parkeertarieven zullen voorlopig duren tot en met 31 december.

4 REACTIES

  1. grappige promotie-actie maar in feite is dit een inperking. Men mocht immers al 2 uur gratis parkeren, 7 dagen per week. Nu is dat ingeperkt naar 1,5 uur en alleen maandag tot en met donderdag. Dus sja.

  2. Juiste- en terechte vaststelling door Gerard.
    Nu shopping centre manager Ben Verheijen en wethouder Floor Gordon zo hun best doen om het winkelen in het Stadshart subtiel te ontmoedigen wil ik ook mijn steentje bijdragen en alle potentiele shoppers erop attent te maken dat het winkelcentrum Gelderlandplein veel royaler is met hun parkeerbeleid.
    Daar bestaat de mogelijkheid om anderhalf tot twee en een half uur gratis te parkeren. Parkeren in de parkeergarage P1 (onder het winkelcentrum) is altijd (en elke dag van de week) de eerste anderhalf uur gratis. Daarnaast kan er de eerste twee en een half uur gratis geparkeerd worden bij het aanliggende P2 en P3.

  3. Apart dat ook de gemeente een persbericht wijdt aan wat gewoon een commerciële boodschap is van het winkelcentrum. En voor wat het waard is inderdaad, want het is de facto een inperking van een bestaande regeling.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.