Gebrek aan adverteerders, een effect van de coronacrisis, treft ook het wijkblad Gondelkoerier, zegt hoofdredacteur Jan Demming in het zojuist verschenen nummer. Overigens houdt de redactie zich daar kennelijk met de advertentieverkoop bezig. Bestuur van de Meent, die het wijkblad exploiteert, zag zich gedwongen het nieuwe nummer zestien in plaats van twintig of 24 pagina’s te laten verschijnen.

Eerder klopte ook het Amstelveens Nieuwsblad bij de gemeente om hulp aan en het bedelde bij de lezers om geld en abonnementen op de betaalde onlinesite ‘premium’ (waar de redactie doorgaat op in de krant voorkomende artikelen).

Wegblijvers

De Gondelkoerier is het wijkblad voor Waardhuizen en Middenhoven, maar brengt nieuws dat de wijk overstijgt en over heel Amstelveen gaat. Van de 25 winkels in de wijken adverteren er in deze editie maar vier.  “De redactie is van mening dat de ‘wegblijvers’ een initiatief als de Gondelkoerier in hun wijk juist zouden moeten ondersteunen met een advertentie”, meldt Demming. Zoals andere lokale media dat over adverteerders in heel Amstelveen vinden.

De Gondelkoerier vraagt lezers de ondernemers (ook buiten de wijken Waardhuizen en Middenhoven) er op te wijzen dat de wijkkrant ‘zeer goed wordt gelezen en dat daarom een advertentie voor hen aantrekkelijk kan zijn

3 REACTIES

  1. Ondernemers in Amstelveen steun de Gondelkoerier. Bewoners van Waardhuizen-Middenhoven kopen ook buiten hun wijk. Deze wijkkrant wordt al bijna 40 jaar door een vrijwilliger in elkaar gezet waarna weer veel vrijwilligers profiteren van de in de krant vermelde aankondigingen. De advertentietarieven zijn bovendien heel erg aantrekkelijk. Het zou toch jammer zijn als de Gondelkoerier zou verdwijnen omdat de kosten niet langer kunnen worden gedekt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.