Audicien Specsavers Amstelveen, gevestigd in het Stadshart, biedt nu hoortoestellen aan die op afstand bij te stellen zijn en in aanmerking komen voor een vergoeding binnen de basisverzekering. De keten waartoe de vestiging behoort, zegt daarmee de eerste te zijn in Nederland.

Klanten hoeven door gebruik te maken van die hoortoestellen niet meer naar de winkel te komen voor aanpassingen van bestaande instellingen, maar kunnen die via een app doorgeven aan audicien Bianca Bobeldijk.

Bijstellen

Slechthorenden worden op basis van een vragenlijst, gehoormeting en een vraaggesprek met de audicien ingedeeld in één van de vijf categorieën van gehoorverlies, van mild (categorie 1) tot complex (categorie 5). Specsavers biedt de innovatieve hoortoestellen aan vanaf categorie 2. Via een app kunnen klanten direct een bijstelling die zij nodig achten doorgeven aan Bianca Bobeldijk die op afstand deze kan doorvoeren. Als de nieuwe instelling klaar is, hoeft de klant die alleen nog maar te accepteren in de app.

Eén klik

“Vrijwel elk hoortoestel moet na de eerste instelling bijgesteld worden, maar ook in de loop der jaren ondervinden mensen veranderingen in het gehoor,” zegt Bobeldijk. “Bijstellen op afstand heeft voor de klant en mij veel voordelen. Klanten kunnen bijvoorbeeld real time een hinderlijke situatie omschrijven waar ik de aanpassing op kan uitvoeren. En met slecht één klik in de app voldoet het hoortoestel weer aan zijn of haar behoeften.”

Op afstand bij te stellen hoortoestellen zijn al langer in de private markt beschikbaar, maar die moeten slechthorenden vaak zelf betalen. Specsavers zegt dat klanten voor deze hoortoestellen in aanmerking kunnen komen voor vergoeding door hun zorgverzekeraar.

Maatregelen

Specsavers Amstelveen nam alle nodige (corona) maatregelen. Klanten hoeven slechts één keer in de winkel te komen voor een hoormeting en de aanschaf van het toestel.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.