Het onlangs door online marketingbedrijf Digital Wizzards aan de Stroombaan gestarte digitale hulpplatform voor ondernemers ‘AmstelveenHelpt.nl’ wordt door de gemeente gesteund. Wethouder Floor Gordon van Economische Zaken is er blijkbaar enthousiast over en dat liet zij opnieuw vrijdag blijken tijdens de infomeeting voor raadsleden over corona.

Het is een digitaal platform voor horeca, detailhandel en dienstverlening. Om het te laten slagen is meer promotie nodig en daar werkt de gemeente graag aan mee, laat zij weten. “Wij supporten het initiatief ‘Amstelveen Helpt’ van harte”, zegt Gordon. Zij is een voorstander van lokaal kopen, dus bij plaatselijke ondernemingen.Dus kijk ook eens op amstelveenhelpt.nl en steun zo Amstelveense ondernemers.’’ Het is de bedoeling dat op ‘Amstelveen Helpt’ ondernemers hun ‘weekaanbiedingen’ gratis plaatsen.

 Overeind houden

Initiatiefnemer Hans Boersma van Digital Wizzards is zelf, net als andere ondernemers, enorm geraakt door de coronacrisis. Sinds 12 april is zijn nieuwe website in de lucht. ““De winkels hadden het al langere tijd zwaar door de almaar stijgende online aankopen bij nationale en internationale ketens. Daar komt deze crisis nu bovenop. Ik wil graag helpen onze horecabedrijven en winkels overeind te houden’, zei Boersma bij de start. Hij is zelf met zijn onderneming trouwens ook louter online bezig.

Sponsors

Via het platform kunnen inwoners aanbiedingen bestellen, die op de site staan, aangeven wanneer zij de bestelling komen ophalen, zodat de horecaondernemer of winkelier kan zorgen dat die klaarstaat en per pin kan worden afgerekend.

Rabobank Amstel en Vecht sponsort het plan, maar er worden meer sponsors en partners / vrijwilligers gezocht. Boersma zegt verbinding tot stand te willen brengen tussen inwoners en ondernemers. Sinds medio april waren er 5100 bezoekers op de website en werd volgens Boersma € 12.000 voor lokale ondernemers gerealiseerd. Hij noemt een kaaspakket van Clara Maria als voorbeeld. “Sinds we dat op onze social media kanalen hadden gezet liep de mailbox binnen 24 uur vol met 150 orders. Voor Clara Maria is dat natuurlijk geweldig nieuws. Inmiddels zijn er al meer dan 400 bestellingen.”

AnnA

Van meet af aan was ook cultureel centrum AnnA, waarin de Naeckte Brouwers zijn gevestigd, bij de zaak betrokken. ‘We hebben een drive-in voor de deur van de Annakerk gemaakt. Daar kunnen klanten eten en drinken afhalen”, zegt Peter Kluskens van ANNA, die zegt heel blij te zijn met het platform.

Door sponsors en partners kunnen horecabedrijven en winkels er gratis aan deelnemen. Behalve de Rabobank en Peters en Partners is ook de gemeente sponsor. Volgens Boersma brengen zij onder meer het marketingbudget bijeen dat wordt gebruikt voor een groter bereik.

4 REACTIES

  1. Het is een goed initiatief, maar de naam ‘Amstelveen Helpt’ is misleidend, want hij suggereert steun aan hulpbehoevenden in verband met de huidige crisis. ‘Amstelveen Koopt Amstelveens’ of zo was eerlijker en duidelijker geweest.

    Screent de gemeente particuliere initiatieven wel zorgvuldig voordat die worden gesponsorde en publicitair gesteund? Vriendjespolitiek is verleidelijk.

    • Inderdaad en zal óok zeker gebeuren, maar het dilemma is dat ingrijpen snel vereist is. Daarom bepleit ik controle achteraf en ook zeer grondig.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.