Voor een bloemetje voor zichzelf geven Nederlanders gemiddeld de helft minder uit dan wanneer zij een boeket aan anderen cadeau doen. Dat blijkt uit een onderzoek van Topbloemen.nl onder 1.325 consumenten. Het grootste digitale bestelhuis van bloemen, begon dit jaar een fysieke winkel aan de Van der Hooplaan, waartegen overigens veel andere ondernemers protesteerden, omdat er al een bloemenstal op de winkelstrip staat.

Negen van de toen Nederlanders kopen overigens wel eens een bos voor zichzelf, voornamelijk om hun huis wat gezelliger te maken. Ongeveer de helft (48%) van de geënquêteerden koopt elke keer een ander boeket en 20% het liefst seizoenboeketten. Acht procent van de ondervraagden koopt nooit bloemen, ruim een vijfde (22%) wekelijks en een zelfde percentage eenmaal per twee weken.

Stijging

Vorig jaar verkocht Topbloemen digitaal ruim een miljoen boeketten en eigenaar Edwin van Arkel verwacht dit jaar een stijging met ruim 10%. Om naar zijn zeggen meer inzicht in het straatbeeld te krijgen is de winkel aan de Van der Hooplaan geopend. Daar kan men onder meer via de zogenoemde pluktuin zelf een boeket samen stellen.  Edwin van Arkel streeft er naar in 2020 meer winkels te openen.

1 REACTIE

  1. Zo bevordert de gemeente Amstelveen de vrije markt! Een grote nationale bloemenboer vergunning geven 100 m van een bloemenstal gerund door een kleine zelfstandige vandaan. Zum Kotzen!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.