In de stromende regen openden burgemeester Bas Eenhoorn en wethouder Herbert Raat donderdagmorgen in het Stadshart een warenhuis Hudson’s Bay. Zij stonden daarbij onder een paraplu en drukten op een knop, waardoor korting-vouchers op de eveneens met regenschermen tegen het hemelwater gewapende menigte voor zich neerdaalden.

Manager Verheijen van winkelcentrum (links) en Jeroen Joosten

Eigenlijk was het de bedoeling dat het kanon confetti strooide, maar dat ging wegens het slechte weer niet door. Er kwamen ij plaats daarvan dus waardebonnen en binnen speelde een Braziliaanse band live muziek.

Goede plek

Na een ingrijpende verbouwing is in het voormalige V&D-pand niet alleen parterre en op de eerste verdieping ervan de winkel neergestreken, maar op de tweede verdieping ook het hoofdkantoor van Hudson’s Bay Nederland. Over wat daarboven op leegstaande verdiepingen komt, kan de woordvoerster nlg weinig zeggen. “Wij zijn met partners in onderhandeling.”

Vijftien vestigingen

In totaal heeft de Canadese warenhuisgigant er vijftien in Nederland, maar de resultaten van de keten zijn niet over naar huis te schrijven. Toch is Raat optimistisch. “Als ergens Hudson’s Bay op de goede plek is dan wel in het winkelcentrum Stadshart”, zegt hij. Het warenhuis is ruim van opzet en volgens Eenhoorn een welkome aanvulling op het bestaande aanbod van de winkels. Via vier ingangen (plus een vanuit de aangrenzende parkeergarage) komt men op de parterrevloer binnen. Daar vindt men onder meer een uitgebreid assortiment cosmetica en koffers, tassen en lingerie, overigens met shop-in-shop deelname van Samsonite, Mac en Aveda, die over eigen personeel beschikken. Op de eerste verdieping vindt men onder meer dames-, heren- en kindermode. Vooral die laatste is vrij groot. “Want Amstelveen is een zeer kinderrijke stad”, zegt vestigingsmanager Jeroen Joosten. Er is een wisselend assortiment aanbiedingen, meldt hij. Het geheel heeft een luxe uitstraling en is ruim van opzet.

Opening bij stromende regen. Foto: amstelveenweb,com

Fashion

Men vindt er onder meer de internationale fashionmerken Y.A.S, Selected, Calvin Klein Jeans en Tommy Hilfiger. Verder heeft Hudson’s Bay Amstelveen een aangepaste home collectie, met merken zoals Vandyck, Iittala en Villeroy & Boch. Amstelveen is hiermee een breed assortiment rijker. Tot en met zondag 17 maart wordt de opening gevierd met onder meer speciale aanbiedingen. Bovendien ontvangt iedereen die ‘member’ wordt tijdens het openingsweekend op veel merken 10% korting.

Collega’s gezocht

De eerste Hudson’s Bay warenhuizen en webshop in Nederland opende in september 2017. In Nederland maakt de onderneming deel uit van de joint venture tussen de Europese activiteiten van Hudson’s Bay Company en SIGNA Holding, waar het Duitse warenhuis Karstadt bij hoort. www.hudsonsbay.nl

De pilaren zijn voorzien van tekeningen van iemand op het hoofdkantoor, vertelde Joosten. Parterre ziet met ook schoenen en de rest van beenmode, zoals kousen en sokken. Er is geen horeca aanwezig, maar men kan er wel terecht voor exclusieve huishoudelijke artikelen. En er is een uitgebreide sportafdeling. De plafons zij voorzien van talloze spotjes, waardoor het interieur uiterst licht is.

Bij de Amstelveense vestiging werken ongeveer tachtig mensen.’Maar wij zijn nog op zoek naar collega’s”, meldt Joosten.

Foto boven v.l.n.r.: Herbert Raat, Bas Eenhoorn, Fred van Leer (stylist), Jeroen Joosten (vestigingsmanager) en Edwin Boer (operations director Hudson’s Bay). Bron: Presstigieux

 

 

5 REACTIES

  1. Nóg meer dames-, heren- en kindermode, cosmetica, koffers, tassen, lingerie,
    en internationale fashionmerken.. Daar had het winkelcentrum Stadshart echt behoefte aan. Nog steeds geen electronica, computers, gereedschappen, verfartikelen, praktische woninginrichting. MyCom is weg uit de Rembrandtweg. Waar blijft CoolBlue?

    • Inderdaad alweer fashion en geen mode, want tegenwoordig moet je voor alles een Engels woord gebruiken al bestaat er ook een goed Nederlands woord voor. Over je eigen cultuur en tradities handhaven gesproken! 😂 . Daarnaast ook weer duur, duur, en duur! Terwijl de meeste Amstelveners , ondanks de hoge inkomens zuchten onder de nog hogere hypotheeklasten en huren.
      Waarom geen Zeeman in het Stadshart? Variatie in prijs en aanbod maakt juist een compleet winkelcentrum, daarom gaan vele Amstelveners ook naar Hoofddorp.

  2. En maar zien of Hudson’s Bay het trekt. Het gebouw is niet eenvoudig geschikt te maken voor bewoning. Dat zou nog wel eens een probleem kunnen zijn. Aan zulke grote gebouwen zou steeds de eis gesteld moeten worden dat zij eventueel ook geschikt zijn voor andere functies dan de oorsprinkelijke. Tegenwoordig maken ze ze kantoren, winkels en woningen van kerkgebouwen.

  3. Overbodig veel kleding is met goedkoop vliegen en onnodig en ‘sportief’ autorijden is één van de dingen die niet meer passen in een duurzame leefwijze.

    Zij zullen steeds zwaarder belast worden vanwege het hoge energieverbruik, de grote uitstoot van CO2 en de ernstige milieuvervuiling die gepaard gaan met resp. productie en gebruik.

    Een winkelcentrum zoals het Stadshart dat voornamelijk bestaat uit kledingwinkels is niet gericht op de toekomst.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.