Terwijl in Amstelveen steen en been wordt geklaagd over de verslechtering van het openbaar vervoer, waarvoor ziekenhuis en raadhuis er bijvoorbeeld niet of nauwelijks mee zijn te bereiken, zegt de concessie vertrekkende Vervoerregio hoge scores klanttevredenheid te hebben gescoord. De regio Amstelland-Meerlanden haalde vorig jaar – net als in 2016 – het cijfer 7,6. In Waterland werd vorig jaar met een 8 de hoogste waardering behaald (in 2016 was dat 7,7).

De concessie Waterland was in 2017 de beste vastelandsconcessie van Nederland. Ook de concessie Zaanstreek werd door de reizigers met een 7,9 goed gewaardeerd, meldt de Vervoerregio. De OV-Klantenbarometer 2017, die aan de cijfers ten grondslag ligt, is gebaseerd op een omvangrijk en onafhankelijk onderzoek naar klanttevredenheid door CROW-KpVV (Kennisplatform Verkeer en Vervoer), zegt de Vervoerregio.

Het is voor het eerst dat een concessie op het vaste land een 8,0 scoort. Onder andere de kans op een zitplaats (9,0) en de reissnelheid (8,2, t.o.v. 7,7 vorig jaar) zijn punten waarop EBS zeer goed scoort. Alleen het openbaar vervoer op de Friese Waddeneilanden en twee veerdiensten scoren hoger dan de concessie Waterland.

De waardering van reizigers voor de kwaliteit van het openbaar vervoer is voor alle busconcessies van de Vervoerregio Amsterdam hoog, zegt het orgaan zelf. In 2013 en 2015 was Waterland ook al de best beoordeelde streekconcessie. Vorig jaar en in 2014 was dat de concessie Zaanstreek. Landelijk wordt het OV gemiddeld gewaardeerd met een 7,6.

De concessie Amstelland en Meerlanden krijgt net als een jaar eerder een 7,6. Lijn 300/310 (R-net) van deze concessie is gestegen naar een 7,7.

2 REACTIES

  1. Dit staat onder ‘Zorg’. De categorisering is willekeurig en maakt dit weblog onoverzichtelijk. Ook de rubriek ‘Recente Reacties’ ontbreekt. Reacties lijken minder welkom. Dat is jammer voor het lokale publieke debat, dat toch al nauwelijks leeft. Politiek en bestuur kunen onweersproken hun gang gaan.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.