Gemeente, ondernemers en organisaties doen er blijkbaar veel aan om van het evenement ‘24H Amstelveen’ volgende week zaterdag (25 mei) een succes te maken. Op de 45 locaties vinden bezoekers overigens vooral propaganda. Sommige organisaties maken reclame voor de branche in het algemeen en andere, vooral bedrijven, voor zichzelf.AmstelveenSport, het voormalige Sportbedrijf, biedt diverse sportactiviteiten aan in de Beweegbox, een onlangs geopende interactieve, veelzijdige beweegruimte, zo ingericht is dat er oneindig veel parcoursen en beweeguitdagingen opgezet kunnen worden.
Alle vormen van bewegen komen zo aan bod. De activiteiten in de Beweegbox zijn gebaseerd op het ASM-model (Athletic Skills Model). ASM is niet alleen gericht op méér bewegen maar vooral op veelzijdig bewegen. Dit zorgt voor betere prestaties, minder blessures, meer creativiteit en meer plezier, zegt het bedrijf.
Nieuwe belijning
AmstelveenSport zegt de Beweegbox nog uitdagender te hebben gemaakt door nieuwe speciale belijning op de vloer en wanden. Zaterdag 25 mei kan men er sporten tussen 9.00 en 12.00 uur. Op een groot scherm kan men een interactief spel kan spelen. En men mag er die dag zelfs straffeloos ramen inslaan….