De communicatie tussen verhuurders en huurders van sociale woningen moet beter worden. Dat vindt onafhankelijk  raadslid Jacqueline Höcker, die samen met Paul Feenstra en Tawros Aslanjan, van respectievelijk coalitiepartijen VVD en D66 schriftelijke vragen aan B&W heeft gesteld over klachten van bewoners van Eigen Haard-woningen.

Ook de media berichten geregeld over de moeizame communicatie van verhuurders van sociale woningen met bewoners. Vaak blijft een reactie op klachten uit of wordt die weinig onderbouwd, constateren de drie raadsleden.

Veilig

“Bewoners van sociale huurwoningen voelen zich met regelmaat van de klok niet gehoord en ervaren daardoor onveiligheid”, zegt Höcker. “Als je in een sociale huurwoning woont, mag je verwachten veilig te wonen met de zekerheid dat goed gereageerd wordt op klachten.”

Onderhoud van de woning, goede communicatie met de verhuurder en een adequaat antwoord op vragen zou volgens haar vanzelfsprekend moeten zijn. Zij noemt als voorbeeld de Smeenklaan, waar sneeuw op galerijen lag, waardoor juist ouderen en mensen met fysieke beperking niet naar buiten konden en durfden. Overigens is het probleem inmiddels ten dele opgelost.

Geduld op

Maar het geduld van de drie in volgens VVD-raadslid Paul Feenstra op. “Na alle kritiek is het nu hoogtijd dat Eigen Haard verbeteringen laat zien. Wij verwachten van B&W dat zij, samen met de Bewonersraad, Eigen Haard scherp blijven aanspreken op de noodzakelijke kwaliteitsverbetering”.

Er moet gewerkt worden aan het opbouwen van een langdurige relatie met de huurder, vindt Tawros Aslanjan (D66). ”Het echt kennen van huurders, hun behoeften en het afstemmen van de dienstverlening hierop is essentieel.”

Foto vlnr: Feenstra, Hocker en Aslanjan

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.