Zonder dat de media, in elk geval www.amstelveenblog.nl, op enige wijze werd geïnformeerd, heeft de gemeente twee zogenaamde ‘inspiratiesessies’ gehouden om een eigen lokale Uitagenda met culturele en recreatieve activiteiten te ontwikkelen. Die moet volgend voorjaar worden gelanceerd. Cultuurwethouder Herbert Raat zei nog wel een paar uur van tevoren dat amstelveenblog.nl bij de eerste ervan mocht zijn, toen de lokale bestuurder de opening van de inmiddels overvallen AH Maalderij verzorgde en daar toevallig een verslaggever tegen kwam. De meeting werd een paar uur later die middag met de cultuursector in de Johanneskapel gehouden, maar dat redde de verslaggever niet meer.

Donderdag vorige week was ook al stiekem de recreatie- en toerismebranche aan de beurt om hun denkbeelden naar voren te brengen.

Toerisme

Over beide meetings, die geenszins op de ‘publieke agenda’ voor media stonden, kwam de gemeente nu zelf met een persbericht, want zij brengt het nieuws over haar activiteiten bij voorkeur zelf gecontroleerd naar buiten. In de Johanneskapel waren kunst- en cultuurinstellingen en culturele initiatieven aanwezig, meldt zij. De gemeente zegt het belangrijk te vinden dat alle betrokkenen straks achter de nieuwe toeristische website en Uitagenda staan, kennelijk met uitzondering van de (de meeste) media. “Op dit moment is de informatie online te versnipperd en lastig te vinden. Amstelveen verdient een platform waarop alle activiteiten die de stad rijk is overzichtelijk bij elkaar staan,” zegt Raat.

Citymarketing

Volgens de gemeente is er positief gereageerd op de sneak-preview van de nieuwe huisstijl en website en leverden beide sessies ‘goede ideeën’ op. “Zo zien de partijen graag dat de website aansprekend is voor de Amstelvener door de verhalen van échte Amstelveners te vertellen en moet voldoende rekening worden gehouden met de twintig procent internationale bewoners die de stad telt.”

Wethouder Floor Gordon (Economische Zaken) ziet er een uitbreiding van de zogenoemde citymarketing in. “Een aparte website met toeristische, recreatieve, sportieve en culturele informatie over Amstelveen biedt de mogelijkheid meer, gerichte en actuele informatie aan te bieden aan regionale, nationale en internationale bezoekers”, zegt ze. “Door de informatie te bundelen op één plek is het makkelijker te vinden. Daarnaast zorgt de uitstraling van een website waarop toerisme, sport, recreatie en cultuur samenkomen ervoor, dat Amstelveen op de kaart wordt gezet als stad waar het naast werken ook goed recreëren is.”

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.