Omdat volgens de gemeente burgers daar in toenemende mate behoefte aan krijgen, gaat zij komende maanden online diensten ontwikkelen waarmee de mensen zelf dingen kunnen regelen. Zij startte de informatiecampagne ‘Makkelijk Toch’ om dat onder de aandacht van inwoners te brengen.

ICT-wethouder Frank Berkhout wethouder ICT zegt het belangrijk te vinden dat Amstelveners zelf kunnen bepalen wanneer en waar ze hun gemeentezaken willen regelen. “Zij hebben het al druk zat, dus als we het als gemeente makkelijker kunnen maken, dan doen we dat.”

Campagne

De komende maanden komen er dus steeds meer diensten die inwoners digitaal kunnen regelen, zodat zij er niet voor naar het raadhuis hieven of een melding telefonisch doorgeven.

De campagne online dienstverlening loopt tot eind 2022, via diverse uitingen zoals social media, advertenties en buitenruimte. Daarnaast kunnen inwoners ook nog steeds telefonisch of via afspraak op het raadhuis zaken regelen, haast de gemeente zich te zeggen. Voor het geval men ‘nog niet helemaal thuis is in de digitale wereld’, voegt zij er aan toe.

Een filmpje over online dienstverlening is te zien op https://youtu.be/vnFxpjM7w8o

1 REACTIE

  1. Voor een heleboel Amstelveners gaat dit inderdaad, maar er ook een hele grote groep die hier moeite mee heeft. Ik noem vele laaggeletterden, ouderen enz. Voor hun komt de overheid wel steeds verder van hun af te staan. Of men dat nou zou moeten willen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.