Alle Amstelveners die bezoekersparkeervergunning hebben, kregen brief van de gemeente waarin gezegd wordt dat het van 31 maart af gemakkelijker wordt de kentekens van bezoekers aan te melden. Digitaal namelijk, mits men de oude manier (o.a. telefoneren) toch prefereert.

Maar die is omslachtig, zegt de gemeente. Vooral als er een extra bezoeker bijkwam.

Steen des aanstoots

“Het inloggen met een ander pasnummer en pincode was een steen des aanstoots. Ondernemers die hun personeel aanmelden voor een betaald-parkeergebied moesten ook te veel stappen doorlopen op het Digitaal Loket, evenals medisch zorgprofessionals zoals huisartsen. Daarnaast moesten zij ook nog hun patiënten aanmelden op deze manier,” meldt de gemeente.

Om het aanmelden op de nieuwe manier mogelijk te maken, moet men eerst wel zeven stappen doorlopen via mijn2park.nl. Inloggen kan met het eigen e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. “Met het nieuwe systeem is aanmelden gestroomlijnd en een stuk makkelijker”, vindt wethouder Floor Gordon.

Vijf kentekens

Bewoners kunnen tot vijf kentekens aanmelden, met uitzondering van gebied 1-Oost, de Schildersbuurt, waar wegens de hoge parkeerdruk twee kentekens het maximum is. Het aanmelden van een huur- of leenauto kan ook via de site. Het kenteken is direct geactiveerd.

Ondernemers en zorgprofessionals kunnen in het nieuwe systeem vanuit één helder overzicht meerdere kentekens aan- en afmelden. Het wijzigen of toevoegen van een kenteken gebeurt met een enkele klik.

Instructie

De website www.mijn2park.nl is te gebruiken op de smarttelefoon, naast de tablet of computer. Op www.amstelveen.nl/parkeren staan vanaf 31 maart instructievideo’s over het nieuwe bezoekersparkeren.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.