Met de actie ‘Boodschappen voor jou, boodschappen voor hen’ heeft het in Amstelveen gevestigde Nestlé samen met Nederlandse Rode Kruis € 113.740 ingezameld voor een kwetsbare groep, die geen toegang heeft tot allerlei steunmaatregelen, zoals ongedocumenteerden. 

Nestlé zegt te vinden dat in deze coronatijd de kracht van voedsel moet wordejn ingezet om de kwaliteit van leven te verbeteren. En het Rode Kruis zegt dat er dringend voedselhulp nodig is voor duizenden mensen in het land. Het is bezig met de grootste hulpoperatie sinds de Watersnoodramp.

AH

Nestlé besloot als groot voedingsmiddelenbedrijf lokale hulp te mobiliseren in de gemeenschappen, van (voedsel-)donaties tot het aanbieden van medewerkers-vrijwilligers.

Via een actie bij Albert Heijn heeft men binnen een week € 113.740 kunnen inzamelen, zegt commercieel directeur Marjolijn Niggebrugge van Nestlé. “Van dat bedrag kunnen meer dan 7.500 huishoudens boodschappen gaan doen met behulp van de speciaal uitgereikte boodschappenkaarten.”

Kwetsbaar

Frank Asser, Corporate Partnerships Rode Kruis, is daar blij mee. “Mensen die al kwetsbaar waren, krijgen ramp op ramp te verduren. Omdat de crisis aanhoudt, wordt de situatie steeds schrijnender. We zien dat de voedselnood sterk is gegroeid sinds mei 2020 en dat de nood (veel) langer voortduurt. Daarom breiden we de voedselhulp uit en we zijn blij met dit initiatief van Nestlé.”

Dertig cent

Voor elke twee verkochte deelnemende promotieproducten, tussen 30 november en 6 december bij Albert Heijn, doneerde Nestlé €0,30 aan het Rode Kruis. Op basis van het totaalbedrag deelt het Rode Kruis boodschappenkaarten uit ter waarde van €15 aan deze hard getroffen huishoudens. Hiervoor wordt samengewerkt met lokale organisaties met toegang tot deze doelgroepen. Er is hoge voedselnood onder een groep ongedocumenteerden.

Door het wegvallen van hun inkomsten hebben die grote moeite in hun basislevensbehoeften te kunnen voorzien en kunnen niet door de reguliere hulpverlening worden geholpen. Een groot deel van deze mensen werkte voor de coronacrisis bijvoorbeeld in de schoonmaak, de bouw en de horeca. Met boodschappen voor hen hopen Nestlé en het Rode Kruis hun steentje bij te dragen met voeding.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.