En wéér lanceerde de gemeente een noviteit waar mediavertegenwoordigers niet en allerlei anderen wel bij mochten zijn, om media achteraf een advertentietekst in de vorm van een persbericht te sturen. Het gaat ook om stadspromotie, waarvoor op 1 juli de website www.beleefamstelveen.nl de lucht in gaat. Wie wel bij de presentatie mochten zijn, waren waarschijnlijk leden van de zogenoemde klankbordgroep stadspromotie (foto), in elk geval ondernemers, ambtenaren en vertegenwoordigers van organisatie.

Doel van de site is het aanbod van Amstelveen op het gebied van toerisme, sport, cultuur, recreatie, horeca en winkelen op de kaart te zetten. Prominent onderdeel daarvan is de Uitagenda waarin per dag of periode te zien is wat er te doen is in de stad. Daarnaast is er ruimte voor lokale initiatieven van organisaties en ondernemers. De gemeente, die graag zélf de promotie zo veel mogelijk stuurt, bedient zich graag van eigen communicatiekanalen en wil blijkbaar zo weinig mogelijk verslaggevers om zich heen hebben.

Op pad in eigen stad

Voorlopig richt de gemeente zich met de promotie vooral op de inwoners, nu langzamerhand de versoepeling van de coronamaatregelen wordt doorgevoerd.  Musea, bioscopen en theaters, restaurants en culturele instellingen zijn weer open met in acht neming van de 1,5 meter afstand.

Omdat veel mensen deze zomer in Nederland blijven, wil de gemeente activiteiten in Amstelveen actief onder de aandacht brengen via beleefamstelveen.nl, waarop ondernemers en instellingen (van restaurant tot bowlingbaan en van museum tot speelboerderij) in de etalage worden gezet.

Partners

Wethouder Floor Gordon (Economische Zaken) zegt dat met de nieuwe site 250 ‘partners’ worden gepromoot en bijdraagt aan herstel en het versterking van de lokale economie na de coronacrisis.

Van het platform zijn ook social media kanalen onderdeel. Onderdeel ervan is dus de Uitagenda. Cultuurwethouder Herbert Raat vindt Amstelveen één groot podium, waarop alle facetten van kunst en cultuur ruim vertegenwoordigd zijn. Dat culturele aanbod wordt voor het eerst samengebracht in één overzicht, zegt hij. De samenwerking met de ondernemers en instellingen is hierbij erg belangrijk. “We hopen dat Amstelveners hier goed gebruik van gaan maken en zich laten inspireren om de kunst en cultuur in hun eigen stad te verkennen.” Van 1 juli af dus te zien: www.beleefamstelveen.nl.

1 REACTIE

  1. Het is wel fijn om nu in 1 oogopslag te zien wat er wanneer en waar te doen is. Ook de lokale ondernemers van oa detailhandel en horeca hebben een plekje op deze site, dus lokaal shoppen krijgt een boost.
    Hopelijk stimuleert deze site om inderdaad Amstelveen te Beleven.

    Een mooi initiatief.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.