Volgens directeur Ugur Pekdemir van Rabobank Amstel en Vecht in het Stadshart brengen de Corona maatregelen heel veel vragen en onzekerheid met zich mee. Van zijn medewerkers werken de meesten nu thuis. Corona heeft een enorme impact op de samenleving, constateert hij.

“Juist in deze tijd krijgen we veel vragen van onze klanten”, zegt Pekdemir. “Vragen als: Kan ik een nieuwe hypotheek afsluiten in deze periode? Mijn inkomen verandert, wat betekent dit voor mijn huidige hypoheek en maandlasten? Hoe zit het met mijn beleggersportefeuille? Enzovoort.”

Virtueel

Veel ondernemers willen de aflossingsverplichtingen van hun financiering uitstellen of meer weten over de mogelijkheden een beroep te doen op de verruimde BMKB-regeling.

Pekdemir: “Vóór de Corona-periode maakten wij in sommige gevallen al gebruik van onze virtuele spreekkamer op kantoor, waarbij het door een foto-achtergrond leek alsof de adviseur aan de keukentafel zat. Nu vinden daar alle gesprekken op deze manier plaats. Men kan dus wel persoonlijk in gesprek gaan met een adviseur.”

Geen file

De kwaliteit van de dienstverlening komt door de fysieke afstand niet in gevaar, vindt hij.  “Het coronavirus zorgt er ook voor dat nieuwe technologieën gemakkelijker geaccepteerd worden. Steeds meer gaat digitaal. Onze klanten zijn blij met dit alternatief. Zij hoeven er de deur niet voor uit, hoeven geen oppas te regelen en staan niet in de file.”

Zie ook: rabobank.nl/corona.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.