De acht Albert Heijn supermarkten in Amstelveen starten maandag 15 april de actie ‘Verzamel Bijzonder Amstelveen’. De actie wordt vrijdag 12 april (15.00 uur) voor de ingang van het AH filiaal in Winkelcentrum Stadshart door wethouder Herbert Raat. Bij deze kick-off kunnen maximaal 500 aanwezigen het verzamelalbum, waarin stickers kunnen worden geplakt, als eersten gratis in ontvangst nemen.

Albert Heijn vond dat Amstelveen genoeg bijzonderheden had om er een unieke verzamelactie voor te ontwikkelen. Door die uit te werken in 75 verschillende onderwerpen ontstond een serie die voor iedere inwoner van Amstelveen de moeite waard is om te verzamelen.

150 stickers

Ieder onderwerp is uitgewerkt in twee in het verzamelalbum te plakken stickers. Als alle 150 stickers ingeplakt zijn, is het album compleet. In de onderwerpen komen historie, objecten, bijzondere gebeurtenissen en bekende Amstelveense locaties aan bod, met informatie daarover.

Amstelveenz

De actie werd voor Albert Heijn opgezet door promotiebureau Tomorrow  in samenwerking met de redactie van het (bedrijven) blad Amstelveenz en de gemeente, die ook voor een (in het hart van het verzamelalbum te vinden) Monumentenroute zorgde. Voor heel jonge Amstelveners is er een leuke kleurplaat over Amstelveense onderwerpen.

Te koop

In de actieperiode tot en met zondag 26 mei (6 weken), verstrekken alle acht AH supermarkten in Amstelveen bij iedere € 10 aan boodschappen een set van drie ‘Bijzonder Amstelveen’ stickers gratis. Daarnaast zijn er iedere week actie-artikelen waarbij een extra set stickers gratis gegeven wordt. Het verzamelalbum wordt door AH in de eerste twee actieweken gratis verstrekt bij een minimale besteding van €25. Het verzamelalbum is daarna ook nog te koop in de winkels. Maar op is op, laat AH weten.

3 REACTIES

  1. Mag ik passen voor deze ‘ludieke’ stompzinnige actie? Ja dat mag. Stupide actie. Van een Multinational met slechts winstoogmerk. Waar jongeren als slaven worden misbruikt. Dus even een kleine correctie….koop NIET meer bij AH.

  2. Dat de heer Bos reclame maakt voor dit fenomeen is journalistiek een foutje. Of misschien een klein bonusje in het verschiet?

    • Zeur niet zo, kinderen vinden dit leuk en op deze weliswaar commerciële manier verspreid je wel kennis over de eigen woonplaats. Daar kun jij ook nog wat van leren , denk ik!
      “Jongeren worden als slaven misbruikt”. Alleen deze “slaven” gebruiken het daar verdiende geld voor het nieuwste mobieltje, trendy kleding en stappen.
      Op die grootgrutters valt heel wat aan te merken, maar dit is zwaar overdreven om niet te zeggen belachelijk.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.