Het wijkplatform Bankras-Kostverloren houdt woensdag 6 februari om 20.00 uur een vergadering in Wijkcentrum Alleman aan Den Bloeyenden Wijngaerdt. Er wordt onder meer gesproken over de appartementen die bij Klaasje Zevenster aan de Oranjebaan in aanbouw zijn, de ombouw van de Amstelveenlijn en de A9, de gereed gekomen verbouwing van Alleman en het tot nu toe mislukte nieuwe afvalsysteem, dat een rotzooi rond de ondergrondse containers voortbracht.

De werkzaamheden voor de AV-lijn aan de kruisingen van de Beneluxbaan met de Rembrandtweg / Saskia van Uylenburgweg, de Straat van Messina / Zonnestein en de Sportlaan zijn in volle gang. De parallelwegen zijn klaar. Op alle kruisingen wordt damwand geslagen. Lijn 51 stopt 3 maart 2019.

Nieuwe woningen

De aanpassingen aan de Oranjebaan staan gepland voor 1e kwartaal 2019. Onderdeel ervan is de aanpassing van de bussluis bij Bella Vista tot een volwaardige weg voor al het verkeer. Door de sneeuw is er vertraging opgetreden.

Ook komen diverse projecten in Bankras aan de orde, zoals de op de Carmenlaan geplande appartementen, de woningen die zijn gepland op de plek van de voormalige gemeentewerf en de ombouw van het gebouw waarin voorheen de Hyundai dealer was gevestigd.  Ook staat vertrek van de Renaultgarage Nieuwendijk en het verplaatsen van het parkeerterrein  op de agenda.

Kantoortoren

De kantoortoren bij winkelcentrum Bankrashof is inmiddels gesloopt en aan de bouw van een 70 meter hoge woontoren met appartementen en parkeergarage wordt gewerkt. Kiosk en parkeerplaatsen bij de kantoren zijn verdwenen. De waterpartij naast het kantoor is inmiddels opgevuld met grond. De heiwerkzaamheden zijn in volle gang. Verder wordt men geïnformeerd over de bouw van woningen aan de Olympiadelaan bij Escapade.

Parkeren

Het College verwacht dat de verhoogde tarieven in Amsterdam tot een stijging van de parkeerdruk door vreemd parkeren zullen leiden. De gemeenteraad heeft een voorstel van B&W goedgekeurd om in het geval van stijging in Kostverloren Noord-West en Bankras Zuid-West tot boven de 85% – na consultatie van de betreffende wijkbewoners – bij voldoende draagvlak over te gaan tot het invoeren van parkeervergunningen. BBA wilde een amendement indienen om eerst de bewoners te consulteren, maar heeft daarvan af gezien omdat er geen steun in de Raad voor was, meldt het bestuur van het Wijkplatform.

1 REACTIE

  1. Wat wil dat wijkplatform nou? Is allemaal een gelopen race! Zonde van de bestede moeite en tijd. Als dit nu transparantie is op zijn Eenhoorns dan heb ik er ook geen hoge pet van op.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.