Winkelgebied Stadshart is in de race voor de titel ‘Schoonste Winkelgebied’ 2018, een jaarlijkse verkiezing van Stichting Nederland Schoon, waarvoor daar ook de aftrap werd gegeven. 

In aanloop naar het uitroepen tot de schoonste (30 oktober) 2018 worden ‘zeven schoonheden’ geïntroduceerd, tips om het winkelgebied schoon te houden: Schone stoep, Het goede voorbeeld, Positieve communicatie, Extra afvalbakken, Schone gevel, Nette winkelomgeving en Samenwerking. In  elk geval is ‘Het goede voorbeeld’ al zichtbaar bij de Febo aan de Rembrandtweg.

Vestigingsmanager Hans Gort (foto) zorgt voor dagelijkse goede schoonmaak en deel die aanpak met andere winkeliers en Febo-personeel. Gort zegt belangrijk te vinden dat het winkelgebied een schone uitstraling heeft om zo het verblijf voor bezoekers prettig en veilig te houden.

“Goed voorbeeld, doet volgen”, zegt Gort. “Ik vind het belangrijk op een positieve manier bezig te zijn met het onderhouden van een schone zaak. Met name als je te maken hebt met eten en drinken is een goede hygiëne een prioriteit. En dat stopt niet bij de voordeur. De uitstraling van het terras is ook belangrijk. Als afval blijft liggen ruim ik dat van de tafels af. Hierdoor ziet het terras er weer uitnodigend uit voor de volgende bezoeker. Dit stimuleert de bezoekers om na consumptie hun afval netjes op te ruimen.”

Schoon

Uit onderzoek van Stichting Nederland Schoon blijkt dat 70% van de gemeenten inzet op schone winkelgebieden. Een zwerfafvalvrij straatbeeld heeft invloed op de beleving van het winkelende publiek. Het winkelen wordt als prettiger ervaren. Een schoon winkelgebied zorgt voor een langer verblijf van de consument, een hogere omzet, gevoel van veiligheid, aangenamere beleving en een positieve en sociale houding.

Voor meer informatie: www.nederlandschoon.nl of www.supportervanschoon.nl.

 

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here