De buitenreclame wordt anders in Amstelveen. De gemeente kapt met JCDecaux en heeft na een aanbestedingsronde Exterion als exploitant van de objecten voor buitenreclame aangewezen. Doordat de vitrine in het viaduct onder de A9 plus de billboards op de A9 wegvielen, die door JCDecaux werden geëxploiteerd, verliest de gemeente jaarlijks € 700.000. In totaal staat nu ruim twee ton aan reclame-inkomsten op de begroting.

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf Exterion gaat zorgen voor andere bushokjes en reclamezuilen in de stad. Er is een contract voor tien jaar gesloten. De vervanging daarvan start maandag (16 april).

Snelle vervanging

Om overlast te beperken, is snelle vervanging van de hokjes en zuilen afgesproken. JCDecaux haalt een oud bushokje (of reclamezuil) weg en Exterion plaatst binnen uiterlijk twee werkdagen een nieuw exemplaar. De gemeente zet op plekken waar verkeersveiligheid dat eist daarvoor een verkeersregelaar in. Waar een bushalte is vervallen, herstelt JCDecaux het straatwerk. Voor eventuele vragen over de uitvoering kunnen inwoners contact opnemen met de gemeente.

Voor door JCDecaux geplaatste bushokjes en reclamezuilen werden geen drachten aan de gemeente betaald. Volgens woordvoerder Juke Warmerdam is in de nieuwe aanbesteding een voor de gemeente profijtelijker aanpak geregeld en levert reclame haar naar schatting € 205.000 op. 

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.