Het CDA in de gemeenteraad wil een skeeler- en schaatsbaan op de overkapping van de A9, die Annapark heet. In de motie vraagt de fractie woensdag (1 juli), als het Annapark op de agenda staat, de constructieve en financiële haalbaarheid te onderzoeken door het college van B en W. Het Annapark wordt ingericht met verschillende zones, waaronder een beweegzone die bedoeld is voor sport, bewegen en recreatie voor inwoners. Daarin past een skeelerbaan die mogelijk in de winter om te schaatsen op natuurijs kan worden gebruikt, zegt het CDA.

Een multifunctionele skeelerbaan in de beweegzone dus, stelt de fractie voor.

Poelster

‘Een nieuwe ijsbaan in het Annapark geeft een toekomstbestendige thuisbasis aan de ijsvereniging Poelster, waardoor de huidige aanspraak op de baan aan de Poel kan vervallen”, redeneert fractievoorzitter Arjen Siegmann, die de zaak wel onderzocht wil hebben, onder meer wat extra belasting op het tunneldek betreft. En ook de financiële haalbaarheid, de ruimtelijke inpassing en de maatschappelijke wenselijkheid moeten wat hem betreft in het onderzoek worden betrokken evenals ijsvereniging De Poelster en andere sport- en bewonersorganisaties.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.