Waarschijnlijk wordt de verbreding van de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht gegund aan het consortium VEENIX. Dat meldt Rijkswaterstaat. Het consortium bestaat uit de bedrijven Macquarie Capital, Siemens, Count&Cooper en FCC.

De Rijkswegverbreding is onderdeel van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). VEENIX wordt verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en voorfinancieren (DBFM = (Design, Build, Finance and Maintain-contract) van het project. Het consortium is ook verantwoordelijk voor het onderhoud gedurende 14 jaar. De realisatie start volgend en duurt tot en met 2026.

Bezwaar

Bij deze aanbesteding selecteerde Rijkswaterstaat op basis van een combinatie van prijs en kwaliteit, zogenoemde Beste Prijs-Kwaliteit Verhouding (BPKV) en kreeg twee aanbiedingen. Overigens heeft het consortium dat de opdracht niet gegund kreeg tot en met 8 september de gelegenheid bezwaar daartegen te maken. Op 9 september vindt de definitieve gunning plaats.

Rijkswaterstaat verbreedt de snelweg A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht naar 4 rijstroken per rijrichting en legt een wisselbaan aan. Door de extra rijstroken verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad, zegt Rijkswaterstaat.

Ook wordt volgens die organisatie de leefbaarheid in de omgeving vergroot. Bij Amstelveen wordt de snelweg A9 over een lengte van 1,3 km verdiept aangelegd, met drie overkappingen: ter hoogte van het Oude Dorp, bij het Stadshart en ter hoogte van het Bovenlandpad. Op andere plaatsen langs de weg komt in totaal 14 kilometer aan geluidsschermen. Het project A9 Badhoevedorp – Holendrecht is het vijfde en laatste traject van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.