Ook circulaire economie en de daaraan verbonden duurzaamheid leidt soms tot overlast. Aannemer Vital van de nieuwe Amstelveenlijn heeft sinds maandag daartoe een zogenoemde puinbreker ingezet, maar ook die leidde tot klachten van omwonenden. Wethouder Rob Ellermeijer van Verkeer en Vervoer ging woensdag kijken bij de Gondel.

Ook rond andere bouwplaatsen wordt geklaagd over rommel. Maat met de puinbreker wordt het bouwafval van de oude haltes verwerkt tot materiaal dat kan worden hergebruikt bij het terugleggen van de Beneluxbaan op het oude tracé.

Hinder

Dit proces om het beton af te breken gaat gepaard met geluidshinder, stofontwikkeling en trillingen. “De overlast is goed te merken, ik kan mij zeker voorstellen dat het voor omwonenden als zeer hinderlijk wordt ervaren”, zegt Ellermeijer.

De gemeente is in gesprek met de bewoners en met de aannemer over extra maatregelen ter beperking van de overlast. Daarnaast hanteert de gemeente geluidsmetingen om te zien of de geluidsoverlast binnen de normen blijft die zijn vastgelegd in de vergunning.

2 REACTIES

  1. “De gemeente hanteert geluidsmetingen om te zien of de geluidsoverlast binnen de normen blijft die zijn vastgelegd in de vergunning.”

    Dat zou de gemeente ook doen bij buitensporige geluidsoverlast van evenementen op het Stadsplein na klachten van omwonenden. Maakt de gemeente onderscheid in overlast of in omwonenden?

  2. Bij geluidsoverlast gaat het vaak bij twee dingen fout: Er wordt vergunning verleend voor te veel lawaai en er is geen handhaving.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.